Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Slachten...

(1/8) > >>

wendy:
dit is een onderwerp waar ik liever niet te diep over nadenk maar ben toch ook wel nieuwschierig...
ik vroeg me namelijk af hoe koeien,varkens,kippen enz enz geslacht worden?
Ik denk toch niet dat ze allemaal netjes èèn voor èèn in een ruimte komen te staan en een kogel of schock krijgen?? dit kost vast teveel tijd...
Mn vriend zei dat ze door gangen moeten lopen en dan een schock krijgen? zijn ze dan in 1x dood? zonder pijn?
en kippen.... heb wel eens beelden gezien die door pamela anderson undercover zijn genomen bij kentucky fried chicken, de kippe worden dan met de poten aan een rails gehangen en onthoofd.... wordt ziek als ik eraan denk...
 :'(

bienne:
daarom denk ik er in ieder geval niet over en wil het ook niet weten

Hizikigrrrl:
Weird, ik was een link (met niet al te enge uitleg) voor je aan het zoeken en zag daar ineens de naam van Temple Grandin staan. http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_Grandin
Ik heb vaag wat over haar gelezen (autist die zegt dat ze met dieren kan spreken, ofzoiets... ze was pas nog bij de BBC op tv) en dacht dat ze wel vegetarier zou zijn. Blijkt dat zij slachthuizen ontwerpt! Wel uit oogpunt van dierenwelzijn, maar toch... Wie weet doet ze op deze manier wel meer voor de dieren dan de gemiddelde dierenrechtenstrijder :-\.

--- Citaat ---Grandin now claims to have designed over 54% of the slaughterhouses in the United States as well as many other slaughterhouses around the world.
--- Einde van citaat ---

Hizikigrrrl:
Wendy, koeien worden idd zo gedood zoals je schrijft (1 voor 1) en dat van die kippen klopt helaas ook.

Als je al 'ziek' wordt als je er aan denkt, raad ik je aan om maar niet verder naar info en plaatjes te zoeken. Sommige dingen kun je beter niet weten.

wendy:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 14 juli 2006, 21:02:25 ---Wendy, koeien worden idd zo gedood zoals je schrijft (1 voor 1) en dat van die kippen klopt helaas ook.

Als je al 'ziek' wordt als je er aan denkt, raad ik je aan om maar niet verder naar info en plaatjes te zoeken. Sommige dingen kun je beter niet weten.

--- Einde van citaat ---

nee je hebt gelijk, ik kan er beter niet aan denken...
maar ken je dat gevoel niet, dat je juist wilt weten hoe zulke dingen gebeuren om er nog meer afschuw van te krijgen?
En ik wil het ook graag weten om dit weer aan anderen over te brengen zodat ik weet waar ik over praat als mensen vragen waarom ik vega ben...
Dat is hetzelfde als dierenleed op tv laten zien, sommige mensen zijn daarop tegen maar ik vindt het juist goed!
Mensen er juist mee confronteren zodat ook hun ogen open gaan!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie