Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Slachten...

<< < (5/8) > >>

braam:
ik ook niet. ik hoef het niet eens te zien. die stofzuiger zegt genoeg.

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 16 november 2006, 08:24:00 ---En wat dat betreft vond ik het spotje van de PvdD in de zendtijd voor politieke partijen ook heel raak. Je ziet niks anders dan een enorme stofzuiger waarmee kippen in een kippenschuur opgezogen en in een soort ladensysteem gedeponeerd worden voor transport. Niks heftigs, alleen her en der een duw of wat geschud met de laden maar het laat wel de onverschilligheid zien waarmee met dieren wordt omgesprongen. Ik weet alleen niet of vleeseters het spotje zo zien. De vriend bij wie ik op de bank zat vond het maar saai.
--- Einde van citaat ---

Aan de reacties van velen te zien zijn de spotjes goed doeltreffend. Hoewel de diehard vleeseters natuurlijk niet zo schokkend vinden. Maar de groep die vlees eet, maar toch een beetje bewust zijn of open staan voor zulke info.. daar werkt het wel.

Het goede aan de spotjes vind ik dat er verder geen tekst gesproken bij is. Je ziet gewoon de beelden, heel neutraal in beeldgebracht en dus hoe het is en hoe we met dieren omgaan. Het is ook verder niet bloederig. Niet heel schokkend, maar toch ook weer wel.

De spotjes staan trouwens op www.partijvoordedieren.nl/PvdDTV

En die stofzuiger.. het schijnt diervriendelijker te zijn dan gewoon de dieren oppakken etc, maar net als met die varkensflats e.d. het wordt allemaal meer geindustrialiseerd en geautomatiseerd.

Die houding van de mensen moet veranderen wil het echt beter worden voor de dieren.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draakje op 16 november 2006, 10:00:51 ---En die stofzuiger.. het schijnt diervriendelijker te zijn dan gewoon de dieren oppakken etc, maar net als met die varkensflats e.d. het wordt allemaal meer geindustrialiseerd en geautomatiseerd.

--- Einde van citaat ---

Dat kan op zich toch geen bezwaar zijn?
Van mij hoeft het ook niet, daar niet van, maar als die bio-industrie toch 'nodig' is, dan maar liever wel zo 'clean' c.q. diervriendelijk mogelijk.

Draek:

--- Citaat van: De C@ñtecler op 16 november 2006, 13:30:44 ---Dat kan op zich toch geen bezwaar zijn? Van mij hoeft het ook niet, daar niet van, maar als die bio-industrie toch 'nodig' is, dan maar liever wel zo 'clean' c.q. diervriendelijk mogelijk.
--- Einde van citaat ---

Het apparaat is niet ingevoerd vanwege diervriendelijkheid (en dat ze in allerlei bakken vliegen enzo.. dat is dan denk niet zo diervriendelijk aan het apparaat).. dat is leuk ter promotie, maar het is er gekomen voor efficiency. Dat ze sneller de dieren kunnen 'opruimen'.

En het bezwaar moet liggen in de houding van de mensen t.o.v. de dieren. Het moet niet gaan om minimale welzijnsverbeteringetjes.. maar om structurele verandering van de positie van de dieren.

Harry:

--- Citaat van: Draakje op 16 november 2006, 14:22:12 ---
En het bezwaar moet liggen in de houding van de mensen t.o.v. de dieren. Het moet niet gaan om minimale welzijnsverbeteringetjes.. maar om structurele verandering van de positie van de dieren.

--- Einde van citaat ---

Dat hedde ge mooi gezegd, Draakje. :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie