Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Slachten...

<< < (2/8) > >>

Harry:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 14 juli 2006, 20:55:12 --- Blijkt dat zij slachthuizen ontwerpt! Wel uit oogpunt van dierenwelzijn, maar toch... Wie weet doet ze op deze manier wel meer voor de dieren dan de gemiddelde dierenrechtenstrijder :-\.

--- Citaat ---Grandin now claims to have designed over 54% of the slaughterhouses in the United States as well as many other slaughterhouses around the world.
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Doet me denken aan de uitvinding van monsieur Guillotine.

J@n:

--- Citaat van: wendy op 17 juli 2006, 16:56:05 ---maar ken je dat gevoel niet, dat je juist wilt weten hoe zulke dingen gebeuren om er nog meer afschuw van te krijgen?
En ik wil het ook graag weten om dit weer aan anderen over te brengen zodat ik weet waar ik over praat als mensen vragen waarom ik vega ben...

--- Einde van citaat ---

Praktisch gezien heeft het niet zoveel nut; ook zonder dat je alle gruwelijke details gezien hebt, valt heel goed te beargumenteren waarom het verstandiger en eerlijker is om geen vlees te eten.

Je wordt echt geen betere vegetariƫr als je ziet hoe een varken omvalt na het fatale schot, hoe ze 'm optakelen en vervolgens in stukken zagen. Het is fijn voor jezelf als je dat soort verhalen kunt opdissen bij de maaltijd, maar je maakt jezelf en vegetarisch eten daar niet echt populairder mee.

wendy:

--- Citaat van: J@n op 18 juli 2006, 00:21:48 ---
--- Citaat van: wendy op 17 juli 2006, 16:56:05 ---maar ken je dat gevoel niet, dat je juist wilt weten hoe zulke dingen gebeuren om er nog meer afschuw van te krijgen?
En ik wil het ook graag weten om dit weer aan anderen over te brengen zodat ik weet waar ik over praat als mensen vragen waarom ik vega ben...

--- Einde van citaat ---

Praktisch gezien heeft het niet zoveel nut; ook zonder dat je alle gruwelijke details gezien hebt, valt heel goed te beargumenteren waarom het verstandiger en eerlijker is om geen vlees te eten.

Je wordt echt geen betere vegetariƫr als je ziet hoe een varken omvalt na het fatale schot, hoe ze 'm optakelen en vervolgens in stukken zagen. Het is fijn voor jezelf als je dat soort verhalen kunt opdissen bij de maaltijd, maar je maakt jezelf en vegetarisch eten daar niet echt populairder mee.

--- Einde van citaat ---

Ik hoef ook geen betere vegetarier voor mezelf te worden want ik weet zeker dat ik dat al ben maar heb wel de ervaring dat als mensen het met eigen ogen zien er beter over na gaan denken, niet alleen met slachten maar met alle dierenleed.

Sam:
Ik heb de omgekeerde ervaring: ik word zelf enorm agressief van mensen die mij met de neus op die vieze plaatjes van de dierenindustrie willen drukken. Ik weet dat het ellendig is en dat is genoeg. Je weet toch ook hoe erg een bomaanslag is zonder foto's te gaan bekijken van uiteengereten mensen?

wendy:

--- Citaat van: Sam op 18 juli 2006, 15:47:50 ---Ik heb de omgekeerde ervaring: ik word zelf enorm agressief van mensen die mij met de neus op die vieze plaatjes van de dierenindustrie willen drukken. Ik weet dat het ellendig is en dat is genoeg. Je weet toch ook hoe erg een bomaanslag is zonder foto's te gaan bekijken van uiteengereten mensen?

--- Einde van citaat ---

daar heb je ook gelijk in maar ik ben toch van mening dat er mensen zijn die er pas over na gaan denken als ze het met eigen ogen zien...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie