Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Hoe ver gaan jullie voor je huisdier?
Mariek:
Narcose en buikoperaties zijn niet aan te raden voor cavia's. Ik weet dus ook niet eens wat de dierenarts had willen doen als uit de foto zou blijken dat Kaat steentjes in haar blaas had ipv alleen gruis. Opereren was hij iig geen voorstander van.
Wat ik wel heel fijn vond, was dat dit de eerste dierenarts was waar ik met de caven kwam die niet zoiets had van: "Zo'n beestje kost 10 euro, als 'ie kapot is neem je toch een nieuwe."
Aiko:
Wijlen mijn kat heb ik vijf jaar geleden laten opereren aan een buiktumor. De kosten vielen wel mee, ik herinner mij iets van tweehonderd gulden, toentertijd. Afgelopen nawinter heb ik haar laten opnemen in het dierenhospitaal om aan het infuus te zitten, heeft ze een tumoronderzoek gehad en speciaal spul voor de falende nieren. Kostenpost iets van driehonderd euro.
Mijn varkentjes zijn vorig jaar naar de manicure geweest. Kosten voornamelijk door de verdoving waren iets van vierhonderd euro. Waar ik overigens na bijna een jaar nog steeds geen rekening van heb gezien (ik heb twee weken geleden daar maar eens een mailtje aan gewijd, doet men met de herinnering niets, dan is het hun pech).
Dit waren ingrepen die toch allemaal wel erg noodzakelijk waren. De hoefjes van mijn varkentjes beginnen nu weer lang te worden in tegenstelling tot mijn groot gedane moeite om een terras van tegels voor ze aan te leggen waardoor hun hoeven nog meer zelf moeten afslijten. Ze slapen eigenlijk altijd maar, dus dat schiet niet op... Geen idee of ik weer een potentiele kostenpost van vierhonderd daarvoor wil ophoesten voor die domme dikkertjes als ze het niet lijken te waarderen.
fem fatale:
--- Citaat van: Zusje op 19 juli 2006, 18:49:38 ---Narcose en buikoperaties zijn niet aan te raden voor cavia's. Ik weet dus ook niet eens wat de dierenarts had willen doen als uit de foto zou blijken dat Kaat steentjes in haar blaas had ipv alleen gruis. Opereren was hij iig geen voorstander van.
--- Einde van citaat ---
Dan zou ik het ook niet hebben gedaan door, dan was het een bijna zinloze ingreep geweest, met de nodige risico's en kosten.
wendy:
Het ligt idd een beetje aan de situatie, hoeveel kans ze hebben om te overleven, of ze veel pijn hebben en of je het niet alleen maar rekt door een operatie of dergelijke.
Wij proberen wel altijd zoveel mogelijk te doen als onze dieren het nodig hebben, en we kunnen het gelukkig altijd nog betalen ondanks dat we dan even wat krapper zitten in de maand,dat heb ik er wel voor over, hier hou je rekening mee als je een dier aanschaft dus dit ben je ze verplicht.
maar bij onze oude poes(was 16 jaar) hebben we wel de keus gemaakt om in te laten slapen, we konden wel rõntgenfotos laten maken maar het was bijna wel zeker dat het niet meer te redden viel.
En met medicijnen zou ze misschien nog wel langer geleefd hebben maar dan hou je het dier in leven voor jezelf omdat je geen afscheid wilt nemen en dat is ook weer zo egoistisch.
En ik heb een hamster gehad die had een tumor waar hij verder geen last van had maar kon ook niet weggehaald worden aangezien de narcose te zwaar voor hem zou zijn, dus daar heb ik verder niks aan laten doen.
sterkte ermee!
bienne:
Ik vind wel dat als je kiest voor een huisdier dat je ook rekening moet houden dat ze ziek kunnen worden. Het moet alleen niet dieronterend worden. Mijn konijn heb ik ook gewoon laten castereren en heb ook zoveel mogelijk gedaan om mijn zieke kat te helpen ( helaas was hij uiteidenlijk te ziek). Ook met cavia's en ratjes ben ik eerder naar een dierenarts geweest.
Ik denk dat je reeel moet zijn en als je goede dierenarts hebt zal hij je altijd helpen in je keuze zonder iets op teleggen.
Mijn andere kat zit aan een blaasgruis dieet, duurder als gewoon voer maar als ik er mee stop wordt hij ziek. Daar houdt ik dus rekening mee, gelukkig is het geen grote eter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie