Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
Marga:
Hallo,
Wat ik mij toch echt afrvaag, supermarkten zoals Aldi en Lydl verkopen hun producten, waaronder ook kaas, melk, vis etc. voor heel weinig geld.
Kan dit ook mileuvriendelijk of buiten ze zo de aarde uit???
Voor zo weinig geld kun je toch eigenlijk niet die producten aanbieden? Respectloos voor de natuur???
Wie weet hier meer over???
Gabs:
die goedkope kaas komt toch meestal uit denemarken? hebben ze daar misschien andere regels dan hier?
1960:
Hallo Marga,
Ik weet niet hoe het is met hun respect voor de natuur, maar ik weet wel dat de aldi voor een heleboel producten dezelfde leverancier heeft als bv AH.
harm
Aiko:
Vergelijk de verpakking (vorm van de pot of fles, wijze van afdichten) en producent van zogenaamde goedkope producten eens met de duurdere versies. Vaak zie je hier een overeenkomst en zit er geen verschil, behalve tussen de prijs en de merknaam op het potje. Trek hier gerust een parallel met kleding en andere onzin waar mensen graag meer betalen om niets meer te krijgen.
Misschien is het eerder zo dat de duurdere producten gewoon simpelweg hoger geprijsd zijn, en dat de goedkopere producten reƫel zijn, marktconform. De prijs van veel producten liggen op de markt nog wat lager, overigens. Maar dat zal ook wel zo zijn daar er een logistiek verschil is op te merken, en er minder kosten zijn qua verpakking.
Apraxia:
Ik ken een aantal mensen die rijden met hun bus op plantaardige olie. Die 'tanken' dit (kopen grootverpakkingen) bij winkels als deze. Dat is dan weer positief :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie