Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?

<< < (4/7) > >>

yanagare:
Ik vind dat ze in aldi en lidl niets gezonds verkopen. Wil je troep eten, ga dan naar die supermarkten. Suikers, vetten, vlees. Jakkes.

Sven:

--- Citaat van: yanagare op 25 augustus 2006, 09:30:04 ---Ik vind dat ze in aldi en lidl niets gezonds verkopen. Wil je troep eten, ga dan naar die supermarkten. Suikers, vetten, vlees. Jakkes.

--- Einde van citaat ---

Dit is natuurlijk bijzonder weinig beargumenteerd. Kan je hier wat verdere uitleg over geven?

Een voordeel van Lidl is dat ze door een kleiner aanbod aan groenten en fruit veel meer enkel seizoensgebonden groenten en fruit hebben.  En ja, Lidl werkt ook wel eens met lokale producenten voor groenten en fruit.
Ik denk ook dat de producten van Lidl gezonder zijn dan de low value producten van de grotere supermarkten.

yanagare:
Zal ik effe uitleggen he.
Zie jij in den aldi of lidl soyaproducten?
Zuivere olijfolie?
Groentenburgers, tofu, seitan of dergelijke?
Heb je al eens de ketchup van den aldi geproefd? Wel de tomatenpuree is nog erger.
De groenten die er liggen (bij ons ) zijn al dagen oud.
Wat zie ik wel : koeken vol suiker, pizza's, lasagna's, diverse vleeswaren, jochurt waar ik een ontstoken mond van krijg ....
Ik vindt niets in lidl of aldi waar ik van kan zeggen, dit is nu eens gezond sie.

yanagare:
Wil ook nog zeggen dat ik geen low value producten koop. Als je echt gezond wil leven, en geen vlees eten dan moet je wel in je portemonee tasten dat is een feit.
Elk zijn keuze natuurlijk.

Sven:

--- Citaat van: yanagare op 25 augustus 2006, 20:03:31 ---Zal ik effe uitleggen he.
Zie jij in den aldi of lidl soyaproducten?
Zuivere olijfolie?

--- Einde van citaat ---

Jawel, hoor.

Groenteburgers heb je bij ons niet, maar Lidl heeft wel wat vegetarische kant- en klaar gerechten. De groenten in de Aldi zijn soms wat raar, dat moet ik toegeven. Ik koop wel vaak groenten uit de Lidl, nooit problemen gehad. ik heb ook nooit problemen gehad met hun zuivelproducten.

Lidl heeft een paar gezondheidsproducten, maar dat is niet hun hoofddoel. Ik denk dat je vooral de producten van deze winkels aan het vergelijken bent met aanbod van een natuurvoedingswinkel. Deze vergelijking gaat natuurlijk niet op. Trouwens, ik koop heel veel bij Lidl, ik ben al 8 jaar vegetariër, ik doe 4 à 5 uur sport per week en ik ben gezond.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie