Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aldi&Lidl uitbuiters van de aarde?
Aiko:
Ik dacht dat je veganist was [bent], Sven?
Sven:
--- Citaat van: Aiko op 25 augustus 2006, 22:35:40 ---Ik dacht dat je veganist was [bent], Sven?
--- Einde van citaat ---
Nope. Ik ben wel een tijdje bijna-veganist geweest, maar nu gewoon lacto-ovo-vegetariƫr.
willem:
--- Citaat van: Sven op 25 augustus 2006, 20:41:25 ---
--- Citaat van: yanagare op 25 augustus 2006, 20:03:31 ---Zal ik effe uitleggen he.
Zie jij in den aldi of lidl soyaproducten?
Zuivere olijfolie?
--- Einde van citaat ---
Jawel, hoor.
Ik koop wel vaak groenten uit de Lidl, nooit problemen gehad. ,
--- Einde van citaat ---
Aldi en Lidl zijn de winkels waar je (vrij veel) residuen van bestrijdingsmiddelen terugvindt op de groentes. De andere winkels halen het bij groentekwekers die de teelt steeds dichter naar de biologische landbouw toebrengen. Mag het dan ook wat duurder zijn?
Aiko:
Weet je toevallig ook hoe het met groente en fruit op de markt staat, wat betreft bestrijdingsmiddelen? Het is wel erg goedkoop soms, lijkt het. Een joekel van een meloen voor een euro heb ik vandaag gekocht. Ik word er eigenljk wel wat achterdochtig van.
willem:
--- Citaat van: Aiko op 26 augustus 2006, 12:14:41 ---Weet je toevallig ook hoe het met groente en fruit op de markt staat, wat betreft bestrijdingsmiddelen? Het is wel erg goedkoop soms, lijkt het. Een joekel van een meloen voor een euro heb ik vandaag gekocht. Ik word er eigenljk wel wat achterdochtig van.
--- Einde van citaat ---
Op de markt is de concurrentie het grootst in kwantiteit en prijs. Daarom kopen die standhouders niet kritisch in op het gebied van bestrijdingsmiddelen. Het moet goedkoop zijn. In de regel is het hetzelfde segment als die van de Lidl en de Aldi. Je kunt er overigens wel naar vragen. Of ze een eerlijk antwoord geven is een tweede.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie