Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vegetariers minder kans op kanker?

<< < (11/24) > >>

bambi:

--- Citaat van: Draakje op 10 augustus 2006, 01:53:07 ---
--- Citaat van: Zusje op 09 augustus 2006, 13:10:41 ---Die groep is toch gewoon de Westerse wereld? Met z'n fabrieken, uitlaatgassen, ongezonde (vet, suiker) eten, noem maar op? En die andere groepen, dat zijn toch over het algemeen culturen waar vetzucht en vervuilde lucht minder voorkomend zijn? Rara, waarom hebben ze in Afrika weinig kanker? Omdat de mensen daar door allerlei omstandigheden veel minder oud worden en niet te maken hebben met die hele industrie die ons Westerlingen zo verwend heeft gemaakt.
--- Einde van citaat ---

.....

Gewoon hier in de westerse wereld. Zet een groep veelvleeseters van bepaalde leeftijd naast elkaar, een groep parttime vleeseters (paar keer in de week), vegetariers en veganisten. Allemaal dezelfde omstandigheden zo ongeveer.

......

--- Einde van citaat ---

zeker ....  ::)
die mensen die veel vlees eten, en de mensen die dat niet doen, dat zijn natuurlijk volstrekt dezelfde groepen mensen. Want ze doen dat spontaan, zonder enig idee erachter, en verder verschillen ze in níks ....

Draek:

--- Citaat van: Zusje op 10 augustus 2006, 09:26:45 ---Wat Christiaan daar over zegt. Er zal echt wel sprake van kanker zijn geweest toentertijd, maar volwassenen willen niet dat je dat weet, dus hoorde je er niks over. Daar zijn ouders heel erg goed in...

--- Einde van citaat ---

Sorry hoor, maar ik ben niet de enige die dat constateerd. Ook o.a. mijn ouders zeggen precies hetzelfde. Het was er vroeger veel minder. Het is enorm toegenomen.
Dat zegt wat over dat meer mensen gewoon kanker krijgen. Ook ouderdomskanker natuurlijk er tussen. Maar het zijn ook kankers die rond de 50 ontstaan als huidkanker, of mensen nog onder de 50 met borstkanker of darmkanker. Een buurvrouw is paar jaar geleden nog gestorven door kanker. Die was nog niet boven de 50.

En overigens ben ik toen ik erg jong was nog bij een kennis geweest die ook dood ging door kanker of andere dodelijke ziekte. Weet niet meer precies hoe dat zat. 10 a 12 jaar ... mijn ouders onthielden ons niet van zulke dingen hoor.

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 10 augustus 2006, 08:20:24 ---
--- Citaat van: Draakje op 10 augustus 2006, 01:39:45 ---Met google kom ik anders wel direct allemaal links met kanker en Dr. Valstar tegen.

--- Einde van citaat ---
Google ::) Ik had het over MedLine en Web of Science.

--- Einde van citaat ---
Ah ok :)

Lady d'Arb@ñville:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de maatschappij opener is geworden, je hoort veel meer over het voorkomen van die ziekte op radio en tv en zo, dan 10 jaar geleden.
Vroeger overleed men 'na een langdurig (of kortstondig, al naar gelang) ziekbed', tegenwoordig 'aan de gevolgen van'.
Het is nog niet zo lang geleden, dat kanker algemeen met 'k' werd aangeduid, of dat men dat onderwerp maar liever helemaal vermeed in een gesprek. Het taboe is er een beetje vanaf.

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet zeker weten of de buren 15 jaar geleden wisten waaraan mijn moeder was gestorven.
Edit: Ik moest me schamen: bij nader inzien herinner ik me dat mijn moeder (in haar eentje) naar de buren is gestapt om een en ander te vertellen. Maar je snapt wat ik bedoel.

Mariek:

--- Citaat van: Draakje op 10 augustus 2006, 12:11:28 ---Maar het zijn ook kankers die rond de 50 ontstaan als huidkanker,
--- Einde van citaat ---

Huidkanker krijg je niet van eten, maar van zonlicht. Heel veel zonlicht. En de vijftigers van nu zijn vaak vroeger heel veel onbeschermd in de zon geweest en dat wraakt zich nu. Heeft verder niks met vlees te maken.

@ Áñdale: het kwam zelfs voor dat mensen van zichzelf niet eens wisten dat ze kanker hadden, de familie wilde liever niet dat de zieke dat wist. Zo was mijn overgrootvader 'verrot van binnen' en hebben de dokters hem meteen nadat ze dat zagen weer dichtgenaaid zonder er iets uit te halen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie