Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vegetariers minder kans op kanker?
willem:
--- Citaat van: Christiaan op 12 augustus 2006, 00:27:13 ---
--- Citaat van: Draakje op 11 augustus 2006, 18:43:03 ---En geloof/weet zeker dat vlees een grote kankerveroorzaker is.
--- Einde van citaat ---
Die twee sluiten elkaar uit.
Zoals je al zei, je argumenteert vanuit een gevoel, maar dat probeer je dan tegelijk weer met wetenschappelijke argumenten geloofwaardig te maken. Maar dat bijt elkaar.
--- Einde van citaat ---
Gevoel en verstand sluiten elkaar natuurlijk niet uit. Je verstand geeft je de middelen om kritisch te zijn tegenover je gevoel en intuïtie, maar die twee zijn onontbeerlijk voor creativiteit. Ook E=MC2 is tot stand gekomen door eerst je intuïtie te laten werken. Maar ook bij de menswetenschappen is het hebben van inlevend gevoel de basis voor het zijn van bijvoorbeeld een goede psycholoog.
Maar zodra je kritische vermogen wordt overvleugeld door gevoel/vooroordelen/verkeerde redenaties dan heb je gelijk en is gevoel juist de beperkende factor.
Christiaan:
:heehee:
Christiaan:
Ik had het dus over geloven en wéten.
Aiko:
--- Citaat van: Zusje op 12 augustus 2006, 10:08:05 ---En he-le-maal niks lekkers! Wat een konijnenvoer...
--- Einde van citaat ---
Vijgen en nootjes, dat is smulvoer bij mij.
willem:
--- Citaat van: Christiaan op 12 augustus 2006, 11:21:11 ---Ik had het dus over geloven en wéten.
--- Einde van citaat ---
aha! :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie