Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vegetariers minder kans op kanker?
willem:
--- Citaat van: Christiaan op 13 augustus 2006, 12:28:20 ---!
--- Einde van citaat ---
De kortste reactie ooit, denk ik.
Maar serieus. Welke Freundiaanse verspreking of woordgrapje is er met boud en vezelrijke voeding. Althans die woorden waren onderstreept.
O, ik zie nu door het antwoord dat je Van Dale hebt aangehaald. Bout met een t is iets heel anders dan boud met een d. LL heeft het correct gespeld.
Ona:
Oh in dat geval was ik natuurlijk helemaal vaud en bewonder ik LL's taalgevoel (maar dat doe ik toch wel eens vaker). :) Bedankt voor de link Christiaan, handig! ;)
Ik heb het woord met een d even opgezocht in wikipedia, ik kende het woord niet, moet ik mij nu schamen? :-[
willem:
--- Citaat van: Ona op 13 augustus 2006, 13:06:40 ---Oh in dat geval was ik natuurlijk helemaal vaud en bewonder ik LL's taalgevoel (maar dat doe ik toch wel eens vaker). :) Bedankt voor de link Christiaan, handig! ;)
Ik heb het woord met een d even opgezocht in wikipedia, ik kende het woord niet, moet ik mij nu schamen? :-[
--- Einde van citaat ---
Nee, natuurlijk niet. Hoor maar eens hoe op t.v. dit woord wordt gebruikt. Boute uitspraak bijvoorbeeld. Je bevind je in goed gezelschap laten we maar zeggen. ;)
Wabi Sabi:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 augustus 2006, 15:20:51 ---
--- Citaat van: Wabi Sabi op 11 augustus 2006, 13:52:43 ---En onlangs zag ik een persbericht, dat erg weinig aandacht kreeg, over fytinezuur (zit in vezelrijke producten zoals volkorenbrood) dat de opname van zink en ijzer hindert. ( Hier is een onbevredigende link.)
--- Einde van citaat ---
Dat is toch al heel lang bekend?
Ik dacht alleen dat het gold voor 'rauwe' produkten. Bij brood is de boel lang gebakken en dan is het fytinezuur uitgeschakeld. Ik weet dit niet zeker, zal eens checken.
--- Einde van citaat ---
Ja klopt, ik was ook wel verbaasd over het volkorenbrood, dacht inderdaad ook dat dat alleen gold voor rauwkost.
Sanja:
--- Citaat van: Sander op 12 augustus 2006, 09:48:01 ---
--- Citaat van: Selly op 10 augustus 2006, 19:08:42 ---Is Moerman niet goed?
--- Einde van citaat ---
Houtsmuller-dieet is beter.
--- Einde van citaat ---
Waarom dan?
Dat Moerman-dieet, zo raar is dat toch niet? Lijkt mij verdacht veel een gezond voedingspatroon te zijn...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie