Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Fulltime werken en toch een hond?
Lelle:
Ik wil graag weten hoe jullie over het volgende denken.
Ik wil al heel lang een hond, maar ik werk gemiddeld 32 uur pw en dan dagen van 8 uur.
Nu zit ik telkens op een site van Spaanse dieren in Nood, waarbij je heel zielige spaanse asielhonden naar Nederland kan laten komen en adopteren.
Ik woon alleen en minder werken zit er ook niet in.
Wat is nou het beste voor zon hondje?
hier en soms alleen of daar en in een kennel?
.... help!
Ona:
Ik zeg: meteen doen als je erover twijfelt! Honden zijn wat mij betreft beter af bij een baasje dan in een asiel. Asiels raken overvol dus die help je er sowieso mee, zo is er weer plek voor andere honden die op deze manier een tweede kans kunnen krijgen. Daarbij lijkt mij een huiselijke situatie veel beter voor een hond ze krijgen dan vaak meer persoonlijke aandacht. Als je 's ochtends een flinke wandeling maakt met de hond dan kunnen ze het vaak overdag prima uithouden. Als je in de mogelijkheid bent om 's middags even naar huis te gaan om de hond uit te laten zou dat natuurlijk perfect zijn maar honden passen zich over het algemeen heel goed aan aan het ritme van het baasje dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Succes bij je beslissing!
Toevallig heb ik vandaag de hond van een vriendin uitgelaten (voor het eerst), ik dacht toen met weemoed terug aan de tijd dat wij thuis een hond hadden, ik moet bekennen dat ik dat toch best wel een beetje mis. Maar ach ik heb nu 5 katten en dat vind ik ook geweldig. ;)
Lelle:
Wow! Wat een positieve eerste reactie!
Ik had half verwacht meteen veroordeeld te worden, maar ben nu weer helemaal blij;D ;D
ik hoop dat er meer mensen zo over denken.
Ik ga morgen maar even met die mensen mailen.
En nu nog een keuze maken tussen al die zielige smoeltjes en trouwe oogjes.
Aiko:
Niet zo haastig, je moet wel de tijd geven voor een portie negativiteit. Daar kan geen gezond leven zonder.
Het zal best zo kunnen zijn dat niet iedere hond voor de duur van acht uur plus lunchpauze plus reistijd plus vertraging, de boel kan en wil ophouden. Ben je desgewenst bereid elke dag even te dweilen? Heb je vloerbedekking dat daar tegen kan?
Ona:
Ik reageer sowieso positief, ik vind het alleen maar goed dat je voordat je aan zoiets begint eerst raad vraagt. Daarbij wil je ook een hond uit een Spaans asiel nemen waar het straathondenprobleem erg groot is. Bij ons is het destijds ook goed gegaan maar mijn vraag is wel, is er een mogelijkheid dat je 's middags nog heel eventjes de hond buiten kan laten? In principe kan een hond het 8 uur uithouden maar ideaal is het misschien niet. Ook hoop ik dat de hond niet gaat janken als hij een langere tijd alleen is.
Dit zijn situaties die ik schets om je aan het denken te zetten. Er zijn natuurlijk veel meer mensen die in dezelfde situatie zitten dus het zal waarschijnlijk vaker wel goed gaan dan niet. Misschien is het ook een idee om anderen in je omgeving te vragen hoe het bij hun gaat en wat voor een oplossingen zij bedacht hebben.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie