Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Fulltime werken en toch een hond?
Lelle:
Het nadenken over een hondje ja/ nee doe ik al heel lang hoor.
Het probleem is dat ik er in mn eentje niet meer uitkom.
Ik ben gemiddeld 8-8,5 uur van huis, en de oplossingen die ik bedacht heb zijn allemaal 'tijdelijk'van aard:
- hondenuitlaatservice (weer iemand die mn sleutel meekrijgt ;))
maar dat kost 12 euro per keer en kan dus maar een keer per week ofzo
- mn ouders willen t beessie ook af en toe wel n dagje, maar zullen zich nooit vast leggen en zijn zomers vaak op reis.
- en n vriendin die in de buurt woont wil mijn hond ook weleens uitlaten als ze met de hare op pad gaat, maar ook niet altijd.
ik wil het ook niet andermans probleem maken.
Of mn laminaat dr tegen kan, tja, Ik wil zo nodig een hond... t moet maar.
Maar tis zo zielig voor t beessie als ie t niet op kan houden!
....
maar ik wil zo graag een hondjuhhhh :-\
Aiko:
Ik deduceer dat je maar op een kwartier reizen afstand van je huis werkt. Dan kun je je middagpauze opofferen voor het heenenweer gereis en snel de hond uit te laten.
Lelle:
Helaas deduceer je niet helemaal correct. ;)
Mn 'middag'pauze (ik werk vroeg, laat, nacht) zit in mn werktijd, dus ik mag als t lukt best tien minuten weg om n broodje te halen, maar kan niet echt weggaan.
Anders had ik dit probleem helemaal niet gehad!
Er zijn heel veel diensten waarbij je wat vroeger naar huis mag en waardoor je niet de volle 8 uur werkt.
Soms ben ik dus inderdaad langer van huis, maar niet vaak.
Draek:
Ga je in ieder geval goed in leven in het ras, want sommige honden hebben veel beweging nodig en sommige niet zo.
Ook kan een asielhond 'verlatingsangst' ofzo hebben. Dus dat is ook niet handig.
willem:
Een hond is een gezelschapsdier. Daarom is het wel belangrijk dat je er véél bent. Als je dat om je werk niet kunt, neem dan twee honden. Het ongemak is het zelfde, zoals je die al beschrijft, maar ze hebben dan veel aan elkaar.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie