Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Kakkerlakken
Sam:
Bij terugkomst van vakantie werden we geconfronteerd met 2 dode (hele grote!) kakkerlakken, eentje op de vloer (die al door de poezenoppas was opgeruimd) en 1 die klem zat in een kier langs de vloer, met een eitjespakket er half uitbungelend. Hiervoor nog nooit last gehad van kakkerlakken (in NL tenminste). Vragen:
- Mijn ervaring is dat als er kakkerlakken zijn, ze niet zomaar dood op de grond neervallen. Ik denk dus eerder aan een plaag ergens in de buurt, waar maatregelen tegen zijn genomen en waardoor ze vergiftigd rond gaan lopen en dan bij mij dood gaan. Is dit een mogelijke verklaring?
- Volgens mij is er echt niets diervriendelijks tegen kakkerlakken, hooguit milieuvriendelijk (lijmplankjes/doosjes). Iemand alternatieven?
Ik laat verder alles leven wat men ongedierte noemt: spinnen, vliegen, muggen, wespen, mieren, maar bij kakkerlakken trek ik de grens. Ik ga er grof met gif tegenaan, maar moet wel opletten dat de katten niet met het gif of met vergiftigde kakkerlakken in aanraking komen. Ik heb in China een jaar lang een keuken gedeeld met 20 man en 20 miljoen kakkerlakken en daar wordt ik nog wel eens zwetend wakker van: kakkerlakken in je bed is echt een van de goorste dingen die ik me kan bedenken.
PS: Ben ook een teken-moordenaar, heb ik ontdekt. Wat zijn die beesten ongelofelijk smerig en eng. Dat getrappel met die pootjes terwijl ze hun zuigsnuit helemaal vastgeankerd hebben in je vlees :pukey: Daar heb ik er dus op vakantie ook 5 van doodgemaakt. Alleen als de al aan mij of aan H vastgeklonken zaten, dus op heterdaad betrapt waren, dat wel.
Draek:
--- Citaat van: Sam op 23 augustus 2006, 18:15:43 ---- Mijn ervaring is dat als er kakkerlakken zijn, ze niet zomaar dood op de grond neervallen. Ik denk dus eerder aan een plaag ergens in de buurt, waar maatregelen tegen zijn genomen en waardoor ze vergiftigd rond gaan lopen en dan bij mij dood gaan. Is dit een mogelijke verklaring?
--- Einde van citaat ---
Zou kunnen ja.
--- Citaat ---- Volgens mij is er echt niets diervriendelijks tegen kakkerlakken, hooguit milieuvriendelijk (lijmplankjes/doosjes). Iemand alternatieven?
--- Einde van citaat ---
Sowieso moet je goed preventief bezig zijn en dus alles netjes in huis houden, zodat er niets rondslingert waar ze op af komen.
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=index&cPath=30
Daar staat een ultrasoon apparaat om ze weg te jagen.
En hier staat ook nog wat je kan proberen wat diervriendelijk is:
http://www.ecoline.org/verde/publicaties/stopdeplaag/huis.shtml#kakkerlakken
en
http://www.milieuloket.nl/9292000/modulesf/vg0eb0t5r000
bloempjuh:
Kriebel-topic!
Ik haaaaat enge beesten (teken vooral, ik ga graag de bossen in maar die beesten vind ik echt verschrikkelijk)..
Sam:
Bedankt voor de link Draakje, ik heb bij Muizenval maar een paar lijmdozen en een ultrasone verschrikker besteld om te beginnen. Vind het van de ultrasone verschrikker wel jammer dat hij alle insecten wegjaagt, ik vind andere insecten helemaal niet erg. Maar goed, je moet wat!
Het plan om een nieuwe vloer te gaan leggen en daarbij alle kieren dicht te maken wordt ineens ook vervroegd trouwens. We hebben ergens een kier (of meerdere kieren!) zitten, gisteren zat er ook ineens een 10 cm grote slak op de keukenvloer op de 1e verdieping.
J@n:
De lijmdozen zijn niet echt een heel fijn gezicht: een kakkerlak kan vastgeplakt nog heel lange tijd leven in zo'n doosje. En een spartelende kakkerlak... Nou ja, voor de tere ziel is het verstandiger om niet in het doosje te kijken, zullen we maar zeggen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie