Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetariër uithangbord van bontwinkel
Ligfietsertje:
--- Citaat van: karenvh op 01 september 2006, 14:56:55 ---Er worden hier wel zinnige dingen geschreven (o.a. Sven)!
--- Einde van citaat ---
't Is zonde dat je meer tijd besteed aan het geven van kritiek op de reactie van Draakje dan aan de post van Sven, waar je inhoudelijk zelf helemaal niet op ingaat.
(Een post die ik overigens zeer sterk vond.)
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: karenvh op 01 september 2006, 14:56:55 ---Inderdaad, die Draakje doet jullie imago geen goed.
--- Einde van citaat ---
Tsja, dat kan je krijgen als een veganist meent zich als uithangbord van een vegetariërs-forum te moeten profileren.
Edit: niet dat ik er op uit ben om weer eens een 'wij-zijn-beter-dan-zij'-discussie of zo uit te lokken, maar ik vind wel dat het op zijn plaats is karenvh er op te wijzen dat Draakje uit het kamp komt dat ieder (vermeend) gebruik van dieren ten zeerste afkeurt en tot misbruik bestempelt. Waarmee ik ook weer niet gezegd wil zeggen dat alle veganisten zo zijn of reageren als Draakje.
Draek:
--- Citaat van: bambi op 01 september 2006, 08:30:42 ---Jouw jezelf aangepraatte leed, voortkomend over dagenlang mijmeren over de bio-industrie vergelijk je met gevoel van dág na dág een naaste verliezen? Man je weet niet waar je over praat en ik wálg van je!
--- Einde van citaat ---
Ik weet drommels goed hoe ik me voel door al dat leed in de wereld. Jij kan je blijkbaar niet indenken dat het voor mij voelt alsof ik elke dag een naaste verlies (en ik heb heus wel mensen verloren als je denkt van niet... pas geleden nog mijn oma...). Het leed wat ik zie, wat ik elke dag weer zie, is enorm, de pijn die ik er door ervaar, de nachten die ik wakker lig. Hoe graag zou ik niet weg gaan van die pijn... maar dat is de makkelijke weg... dieren hebben daarin totaal geen keuze...
--- Citaat ---Dee: Zeg zeg, Draak helpt in zijn eentje het imago van de gemiddelde dierenvriend om zeep. Dus daar mag over gemopperd worden!
--- Einde van citaat ---
Waarom wil je mijn reactie direct plaatsen als reactie van een gemiddelde dierenvriend? Ga je ook direct elke uitspraak van een moslim als gemiddelde reactie van alle moslims beschouwen?
Daarnaast zijn er veel gradaties van 'dierenvriend'.
Overigens had karenvh maar vandaag ook bij het BPRC moeten staan. Het geschreeuw van apen die vanuit het BPRC komen gaan door merg en been. Verschrikkelijk de gedachte erbij, dat er op dat moment dierproeven worden uitgevoerd in dat centrum. Apen die weggerukt worden bij hun familieleden en waar pijnlijke proeven op uitgevoerd worden. Dan snap je misschien wel hoe ik het voel. Maar misschien ook niet.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Draakje op 01 september 2006, 20:59:38 ---
Ik weet drommels goed hoe ik me voel door al dat leed in de wereld. Jij kan je blijkbaar niet indenken dat het voor mij voelt alsof ik elke dag een naaste verlies (en ik heb heus wel mensen verloren als je denkt van niet... pas geleden nog mijn oma...). Het leed wat ik zie, wat ik elke dag weer zie, is enorm, de pijn die ik er door ervaar, de nachten die ik wakker lig. Hoe graag zou ik niet weg gaan van die pijn... maar dat is de makkelijke weg... dieren hebben daarin totaal geen keuze...
--- Einde van citaat ---
Draakje, dit is niet gezond... Wat hoop je zo te bereiken? Ik denk dat blijven hangen in de ellende juist de makkelijke weg is. Jezelf beschermen tegen de psychische schade die je jezelf aandoet is veel moeilijker. Als het je zo aangrijpt, ben je gewoon niet geschikt om met dierenrechten bezig te zijn.
Ik zou zelf ook niet meer kunnen slapen en constant kwaad en verdrietig zijn als ik constant met dierenleed bezig zou zijn. Daarom scherm ik me er grotendeels van af.
Gretz:
Mensen laten we Draakjes en karens mening in ieder geval niet disrespecteren. Het blijft altijd moeilijk om in te beelden hoe iemand denkt of voelt en ik vind dat we van elkaar niet moeten beoordelen of je wel of niet goed bezig bent op de manier dat je jezelf met dierenrechten bezig houdt. Iedereen probeer wat anders te doen en over gevoel valt nou eenmaal niet te twisten. Ik denk dat iedereen weer daadwerkelijk wat anders voelt en je hebt nu eenmaal de extreme en de minder extreme kanten, dat hoort erbij.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie