Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetariƫr uithangbord van bontwinkel

<< < (6/7) > >>

Sven:

--- Citaat van: Draakje op 01 september 2006, 20:59:38 ---Overigens had karenvh maar vandaag ook bij het BPRC moeten staan.
--- Einde van citaat ---

Sorry, maar dit is volledig naast de kwestie. De discussie gaat erover dat ze dierenrechten en ecologie deels ondersteund maar dat ze bont draagt omdat ze het leuk vindt. Over proeven op apen heeft ze zich niet uitgelaten en daarom mag je haar daar niet op aanvallen. Bontnijverheid en dierproeven zijn wel heel verschillend.

Sander:

--- Citaat van: Draakje op 01 september 2006, 20:59:38 ---Ik weet drommels goed hoe ik me voel door al dat leed in de wereld. Jij kan je blijkbaar niet indenken dat het voor mij voelt alsof ik elke dag een naaste verlies (en ik heb heus wel mensen verloren als je denkt van niet... pas geleden nog mijn oma...). Het leed wat ik zie, wat ik elke dag weer zie, is enorm, de pijn die ik er door ervaar, de nachten die ik wakker lig. Hoe graag zou ik niet weg gaan van die pijn...
--- Einde van citaat ---

Beste Alex, wordt het niet eens tijd dat je professionele hulp gaat inroepen? Je ziet blijkbaar zelf niet (meer) dat je ongezond bezig bent, en als je echt wat voor dieren en mensen wilt blijven betekenen dan moet je toch echt eerst aan jezelf gaan werken, in plaats van langzaam af te glijden naar een mentaal en psychisch wrak.

--- Citaat ---maar dat is de makkelijke weg... dieren hebben daarin totaal geen keuze...
--- Einde van citaat ---

Wat Hiziki al zegt, je kiest nu voor de makkelijke weg...

Aiko:
Zullen we de persoonlijke insinuaties even laten voor wat ze zijn?

Annemieke:
Laten we niet vervallen in modder gooien en ons storten op de oorspronkelijke discussie.

J@n:

--- Citaat van: Annemieke op 02 september 2006, 11:06:57 ---Laten we niet vervallen in modder gooien en ons storten op de oorspronkelijke discussie.

--- Einde van citaat ---

Goed idee. Wat ik bijvoorbeeld een zwak anti-bontargument vind, is dat bont niet door de beugel kan omdat het een 'luxe product' is.

Wat doet dat er toe? Maakt het uit voor een zeehond - ik noem maar een willekeurig knuffelbaar beest - of ie doodgeknuppeld wordt voor een levensreddend medicijn tegen de vogelpest, voor een fijne biefstuk of voor z'n pels?

Je komt voor rare vraagstukken te staan als je het luxe-argument er bij betrekt. Is een ei gebruikt voor een wentelteefje bijvoorbeeld ethisch meer toelaatbaar dan een ei in een glaasje advocaat?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie