Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wasnoten

<< < (8/15) > >>

Natubes:

--- Citaat van: El@ñd op 04 maart 2010, 00:28:01 ---
--- Citaat van: Natubes op 04 maart 2010, 00:10:04 ---'n Vlieg is 'n dier, net zo goed als 'n poes of 'n hond dat zijn; dat zal toch niemand kunnen ontkennen.

--- Einde van citaat ---

Een mijt dan ook. Toch durf ik te wedden dat jij je lakens wel eens wast.

--- Einde van citaat ---

Klopt, maar wel in koud water en zonder zeep. Als er eentje op zou zitten, zou hij dat mischien wel overleven.

Als 'k 'm zou zien, zou 'k desondanks al het mogelijke doen, om hem een goed/nog beter heenkomen te bezorgen; (bijvoorbeeld de tuin in ermee).

LelleL:
Was je je lakens in koud water zonder zeep? Om te voorkomen dat je mijten doodt?
Help me herinneren dat ik niet bij jou kom slapen.

Er zijn natuurlijk ook grenzen aan 'diervriendelijk'. Of loop je ook nooit door het gras?

Poek:
Misschien is Natubes een jaïnist?

LelleL:
Voor de rest die ook even niet op de betekenis kan komen:

--- Citaat ---Jaïnisme

Het jaïnisme, dat traditioneel als jain dharma bekend staat, is een oude Indiase religie die sinds vroege tijden als onafhankelijk geloof en filosofie geldt. Het belangrijkste geschrift is de Tattvartha Sutra. Jaïnisme is van begin af belangrijk geweest voor de Indiase cultuur en had invloed op de Indiase filosofie, kunst, architectuur, wetenschappen en politiek en heeft ook bijgedragen tot het geweldloze Indiase onafhankelijkheidstreven van Mahatma Gandhi.

Eerbied voor het leven
Het jaïnisme leert dat elk levend wezen een individuele en eeuwige ziel is die van zijn eigen acties de oorzaak is. Jaïnisten zien hun geloof als het onderwijzen om te denken en te handelen op een manier die de geestelijke aard van elk leven eerbiedigt. De Jains hebben respect voor alle levende wezens. Daarom vegen ze het pad waarop ze lopen van tevoren schoon met een bezem om de kans dat ze een dier vertrappen te minimaliseren
--- Einde van citaat ---

Sam:
Er zijn hier volgens mij wel meer mensen die geen vliegenmeppers hanteren hoor, er is zelfs een hele draad over geweest, of je dingen waar je last van hebt zo maar dood mag slaan. Ik zelf vind dat er geen beginnen aan is,alles doodslaan waar ik last van heb, dus ik begin er maar niet eens aan  :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie