Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wat is beter?

<< < (3/5) > >>

Hausfrau:
Maar als je iemand aanpakt nĂ  besnijdenis is het leed al geschied (dat van die kalf en die put). Als je het symbolisch kunt doen lijkt mij dat de beste oplossing. Papa tevreden, want imam tevreden. Mama tevreden, want kind geen pijn. Kind weliswaar wat genant moment, maar geen onherstelbare schade. Klinkt mij als een redelijke oplossing in de oren.

En dat van die dieren, ja, de beste oplossing zijn keuterboertjes, maar dat zit er niet in. De bio-industrie verbieden kan alleen als het Europa-wijd gebeurd en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Dus is het wellicht de betere oplossing een aantal verbeteringen door te voeren in de bio-industrie zodat de dieren het daar haalbaar beter hebben?
Legbatterijen hebben ook niet mijn voorkeur, maar is het zoveel slechter (mits goed geregeld) dan te vechten om te overleven als kip? Lastig hoor.

En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????

J@n:

--- Citaat van: Hausfrau op 14 september 2006, 20:24:05 ---En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????

--- Einde van citaat ---

Draakje is niet gebonden aan welke unie dan ook als hij aan de macht komt. Dan zeggen wij ieder verdrag op en schaffen we de euro af. Hebben we helemaal niet nodig, want met ruilhandel komen we een heel end. We worden een autarkische boerenstaat waar wij met mondkapjes voor het land bewerken. Dat doen wij overigens niet met brute machines, maar met door menskracht aangedreven ploegscharen. En vanzelfsprekend pas nadat wij met de bodembewoners onderhandeld hebben over een goed nieuw onderkomen voor hen.

Harry:

--- Citaat van: J@n op 15 september 2006, 21:34:32 ---Dat doen wij overigens niet met brute machines, maar met door menskracht aangedreven ploegscharen.

--- Einde van citaat ---
Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?

Draek:

--- Citaat van: Hausfrau op 14 september 2006, 20:24:05 ---En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????

--- Einde van citaat ---

Ik ben voorstander van een importverbod op artikelen die een te grote impact hebben op mens, dier en milieu. Je kan niet als land spreken over normen en waarden en lekker allemaal producten importeren waarvoor je MEDEMENS is mishandeld of vermoord. En Fout Hout e.d.  Er is verder niets mis met import van goederen waar beter is over nagedacht.

J@n:

--- Citaat van: Meneer de Uil op 16 september 2006, 00:18:31 ---Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?

--- Einde van citaat ---

Zwaarden, Harry. Zwaarden tot ploegscharen. Heb jij dan helemaal nooit opgelet bij de lessen van Bergsma? Jesaja twee gedeeld door vier.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie