Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Suizend geluid in m'n oor
Odd Eye:
Hallo iedereen, ik ben 4 weken geleden vegetariër geworden. Na een week of 2 kreeg ik last van lichte hoofdpijn en een licht gevoel in m'n hoofd. Ik kreeg ook last van een soort van suizend geluid in m'n oor, net alsof ik te lang naast een harde luidspreker heb gestaan. Ik dacht dat ik gewoon iets had opgelopen, maar het is nu nog steeds niet over. Ik heb toen op internet gezocht en ik vond ergens dat je een suizend geluid in je oor kan krijgen door een gebrek aan vitamine b12. Maar ik slik elke dag een voedingssuplement en op het etiket daarvan staat dat er 300% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine b12 in zit. Ik weet nu echt niet wat de oorzaak is van mijn klachten. Kan iemand mij helpen?
B@ñ@ñenschuimpje:
Wellicht komen die klachten van een overmaat aan voedingssupplementen?
Ik zal zulks niet eerder innemen dan wanneer vaststaat dat ik werkelijk ergens een tekort van dreig op te lopen. Maar zelfs B12 zit bij mij nog ruim in de veilige zone, na bijna 15 jaar vegetarisme en betrekkelijk gering zuivelgebruik.
Overigens ontstaat B12-tekort niet van de ene dag op de andere, daar gaan jaren overheen. Dus als je nog slechts een paar weken vegetarisch eet, kan je dat normaalgesproken rustig uitsluiten.
Lovelocker:
4 weken is inderdaad kort. Misschien is er wel helemaal geen verband. Misschien zet je je Mp3-speler of Ipod of wat er verder is te hard of heb je de ziekte van Meniere. Ik noem maar wat te binnen schiet.
Sam:
Het ligt er een beetje aan op welke manier je vegetarier bent geworden. Als je van de ene op de andere dag heel anders bent gaan eten (van aardappelen, groente, vlees naar iedere dag curry en pasta bijvoorbeeld!) kan je lichaam hieraan moeten wennen. Als je alleen je vlees weg laat, maar verder precies hetzelfde eet, kan het zijn dat je te weinig of niet de juiste dingen eet. Is je eetpatroon erg veranderd?
Lovelocker:
Het lichaam kan soms wonderlijk reageren en is per mens erg verschillend. Dat gezegd hebbende: maar suizen in de oren.....ik kan iig niet bedenken wat dat met voeding te maken kan hebben.
Mijn vreselijke vooroordeel (ook door de nickname) is intussen: Odd eye luistert heavy metal op volume maximaal of iets anders wat niet te hebben is :O
Mozart, jongen, waar die allemaal niet goed voor is: ik las recent verschillende onderzoeken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie