Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Koude handen en voeten
redpsybutterfly:
Hoi Hoi,, Ik ben nieuw hier Shirley 13 jaar en al ongefeer 6 maanden vegatarier.
Me ouders koken apart voor me, En me vriendje enzo eet gewoon vlees geen problemen ofzo.
Maar nu heb ik het wel extreem koud. Me vriendje zij omdat er doordat ik geen vlees eet geen goede bloedsomloop heb, en daardoor vooral me handen en voeten koud zijn. En inderdaad zijn vooral me handen en voeten heeel koud. Kan dit kloppen? En wat kan ik eraan doen? Ik slik elke dag vitamine b dus tja,,
En trouwens ik heb ook extreem last van haaruitval? heeft dat ermee te maken?
fem fatale:
Ik lees net dat je meer dan 20 kilo bent afgevallen, dat lijkt mij eerder de reden dat je het koud hebt en last van haaruitval hebt dan het feit dat je geen vlees eet.
Op dit moment ben ik ook aan het afvallen (maar ik ben in bijna 3 maanden maar 3 kilo kwijtgeraakt) en heb ik het ook veel sneller koud dan eerst omdat ik gewoon niet genoeg caloriƫn binnenkrijg.
Hizikigrrrl:
Ik denk dat beide klachten te maken hebben met het feit dat je flink bent afgevallen.
Doe je dat uit jezelf of ben je onder begeleiding van een dietist?
Toen ik nog maatje S had, had ik het ook vaak koud. Nu heb ik een vetlaag en de kachel hoeft aanzienlijk minder hoog ;).
Haaruitval kan ook komen door te weinig eiwit.
redpsybutterfly:
Mmm K snap wat je bedoelt?
Ik denk dat je meteen denk dat ik mager ben nu?
Naja,, Ik woog 93 en nu 70,5 met een lengte van 1.73. Dus dat valt mee... Ik heb nog geen maatje S ( heelaas ) Ik zit altijd nog in de L :p
Maar het kan natuurlijk zo zijn? Heb iemand daar een oplossing voor?
Hizikigrrrl:
Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen van het afvallen.
Zorg dat je genoeg binnenkrijgt van qua eiwitten, vitaminen en mineralen. Misschien moet je een multi-supplement nemen?
En voorlopig je wat warmer kleden en zorgen dat je genoeg beweegt (stimuleert de bloedsomloop, hoeft niet intensief, rek- en strekoefeningen hebben ook al nut).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie