Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De arme paarden, wie redt ze?

<< < (7/9) > >>

Draek:
tsja... wel goed dat de PvdD even de connectie paard met slachthuis maakt.  Ik zag al weer allemaal verontwaardige reacties langs komen op allerlei fora... alsof paarden niet geslacht worden zeg maar...

blauw:
Ja, het is inderdaad goed dat de PvdD dat doet, mijn kritiek is daar ook echt niet op gericht en ook niet op de mensen hier, maar ik vind het van vleeseters zo hypocriet. Nou ja, zo komt er in ieder geval wel weer aandacht in de media voor de massamoord op dieren. Laten we hopen dat het wat mensen aan het denken zet.

Sam:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 03 november 2006, 23:57:54 ---Maar paarden worden toch niet net als koeien voor het vlees gehouden? Ik bedoel, paarden die voor de slacht zijn gaan of meteen naar de slager of naar de markt waar slagers ze uit kunnen kiezen. Ze worden niet eerst in een weiland gezet.

--- Einde van citaat ---
De paardenslager van Leiden doet dat wel hoor. Hij koopt ze op, en laat ze dan in de wei lopen tot ze (soms nodig) wat aangekomen zijn, of tot het vlees in de slagerij op is. Dan slacht hij pas. Vlees blijft het langst vers als het levend is...

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Sam op 06 november 2006, 13:55:27 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 03 november 2006, 23:57:54 ---Maar paarden worden toch niet net als koeien voor het vlees gehouden? Ik bedoel, paarden die voor de slacht zijn gaan of meteen naar de slager of naar de markt waar slagers ze uit kunnen kiezen. Ze worden niet eerst in een weiland gezet.

--- Einde van citaat ---
De paardenslager van Leiden doet dat wel hoor. Hij koopt ze op, en laat ze dan in de wei lopen tot ze (soms nodig) wat aangekomen zijn, of tot het vlees in de slagerij op is. Dan slacht hij pas. Vlees blijft het langst vers als het levend is...

--- Einde van citaat ---

Brrrr...
Ik nam aan dat er genoeg aanvoer was van paarden, zodat er altijd wel een paard is voor vers rookvlees.

Sam:
Die aanvoer zal er ook wel zijn, maar deze slager gaat er prat op dat hij echt vers vlees van gezonde dieren levert, dat is iets anders dan een slager die opkoopt op het moment dat dieren omvallen van ellende en afgemaakt moeten worden, en het vervolgens in de diepvries of koeling gooit. Ik vind er wel wat voor te zeggen is. Hij is ook de enige slager in Leiden die nog hele stukken koe en varken in de winkel heeft hangen, zodat de mensen zien wat ze kopen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie