Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De arme paarden, wie redt ze?
Draek:
In 5 jaar tijd heeft die gast lekker 130.000 euro kunnen opstrijken aan subsidie. Waaronder 70.000 aan slachtpremie.
willem:
--- Citaat van: J@n op 06 november 2006, 01:04:53 ---Er gaat geen dag voorbij dat de PvdD niet een persbericht in de Vegatopia-inbox plempt, maar soms staan er opvallende dingen in. Zoals nu:
--- Citaat ---Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de
paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is
gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de
handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen.
Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de
eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de
paarden niet opnieuw in problemen te brengen.
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Waarom zou je voor paarden die in het nieuws zijn geweest ineens andere criteria moeten hanteren? Als de storm van vorige week niet had huisgehouden waren de beesten nu ook ongeveer naar de slacht gebracht. Ik zie geen verschil. Wat wil je nou als PvdD: dieren een dierwaardig bestaan geven of alle dieren vrijwaren van consumptie. Als dat laatste het geval is dan heeft Thieme zich vanochtend voor Radio 1 vergaloppeerd; de PvdD was geen partij voor vegetariërs. Als het eerste het geval is dan hebben die paarden toch eerst een heel aardig leven gehad. Een beetje in overeenstemming met de ideeën van de biologische veeteelt waar de PvdD voor is heb ik begrepen. Kortom, hoe zit het in elkaar.
Draek:
--- Citaat van: willem op 07 november 2006, 15:44:54 ---Waarom zou je voor paarden die in het nieuws zijn geweest ineens andere criteria moeten hanteren? Als de storm van vorige week niet had huisgehouden waren de beesten nu ook ongeveer naar de slacht gebracht. Ik zie geen verschil. Wat wil je nou als PvdD: dieren een dierwaardig bestaan geven of alle dieren vrijwaren van consumptie. Als dat laatste het geval is dan heeft Thieme zich vanochtend voor Radio 1 vergaloppeerd; de PvdD was geen partij voor vegetariërs. Als het eerste het geval is dan hebben die paarden toch eerst een heel aardig leven gehad. Een beetje in overeenstemming met de ideeën van de biologische veeteelt waar de PvdD voor is heb ik begrepen. Kortom, hoe zit het in elkaar.
--- Einde van citaat ---
-> Dieren in nood helpen
-> Boer die nalatig is en al een hele lijst met 'incidenten' op de naam heeft ter sprake brengen en pleiten voor houdverbod
-> Lange afstandtransport aankaarten
Gewoon 3 punten geheel volgens waar de PvdD voor staat. Je kan moeilijk als de PvdD zo een kwestie negeren lijkt me.
willem:
--- Citaat van: Draakje op 07 november 2006, 16:00:26 ---
--- Citaat van: willem op 07 november 2006, 15:44:54 ---Waarom zou je voor paarden die in het nieuws zijn geweest ineens andere criteria moeten hanteren? Als de storm van vorige week niet had huisgehouden waren de beesten nu ook ongeveer naar de slacht gebracht. Ik zie geen verschil. Wat wil je nou als PvdD: dieren een dierwaardig bestaan geven of alle dieren vrijwaren van consumptie. Als dat laatste het geval is dan heeft Thieme zich vanochtend voor Radio 1 vergaloppeerd; de PvdD was geen partij voor vegetariërs. Als het eerste het geval is dan hebben die paarden toch eerst een heel aardig leven gehad. Een beetje in overeenstemming met de ideeën van de biologische veeteelt waar de PvdD voor is heb ik begrepen. Kortom, hoe zit het in elkaar.
--- Einde van citaat ---
-> Dieren in nood helpen
-> Boer die nalatig is en al een hele lijst met 'incidenten' op de naam heeft ter sprake brengen en pleiten voor houdverbod
-> Lange afstandtransport aankaarten
Gewoon 3 punten geheel volgens waar de PvdD voor staat. Je kan moeilijk als de PvdD zo een kwestie negeren lijkt me.
--- Einde van citaat ---
Maar waarom dan niet anderhalve week eerder? Dit soort dingen zijn toch veel langer bekend en ook de daden van deze specifieke eigenaar. Nu laad je de verdenking op je dat iets gedaan wordt omdat het op de voorpagina staat. Het is een soort van selectieve verontwaardiging.
Draek:
--- Citaat van: willem op 07 november 2006, 16:47:08 ---Maar waarom dan niet anderhalve week eerder? Dit soort dingen zijn toch veel langer bekend en ook de daden van deze specifieke eigenaar. Nu laad je de verdenking op je dat iets gedaan wordt omdat het op de voorpagina staat. Het is een soort van selectieve verontwaardiging.
--- Einde van citaat ---
Hoezo niet anderhalve week eerder? Volgens mij is de PvdD er redelijk snel op in gesprongen zodra het nieuws de partij bereikte. De lokale werkgroep was er al mee bezig en het werd toen iets landelijks.
Toen de info beschikbaar kwam dat de dieren niet in beslaggenomen werden en de meeste naar de slacht zouden gaan.. tsja.. meteen is daar op in gesprongen.. dus snap je reactie niet goed..
Maar ik snap dat mensen dit wel zien als mediageilheid ofzo.. maar goed.. die kritiek krijg je altijd wel.. gelukkig is het overgrote merendeel positief.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie