Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vitamine D2 (ergocalciferol)

<< < (23/27) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: maud op 24 januari 2013, 00:08:19 ---
--- Citaat van: Selly op 21 januari 2013, 08:06:36 ---
--- Citaat van: maud op 19 januari 2013, 14:11:35 ---Ik had ook een vitamine D tekort
--- Einde van citaat ---

Hé Maud daar ben je weer, leuk!  :bye:

--- Einde van citaat ---

Af en toe kijk ik hier nog wel eens :)

--- Einde van citaat ---

Haai!

Poek:
Hoi!

LL de Ling:

--- Citaat van: fem fatale op 05 januari 2013, 11:38:14 ---Met 36 moet je toch het vieze drankje en niet pillen?

--- Einde van citaat ---

Net de huisarts aan de telefoon. Ze wilde toch even terugkomen op de uitslag en zei ook dat ik blijkbaar niet goed voorgelicht was, want ze zei dat ze inderdaad toch het drankje gebruiken. Prima, dat ga ik dan maar doen en bewaar de pillen als onderhoudsdosis.

Wel erg fijn trouwens dat ze zelf nog even bellen.

Amarillo:
Hmm, ik ben al weken behoorlijk moe, bijna structureel alsnog vóór de wekker wakker (soms wel uren), afgelopen week ook wel een paar keer flink duizelig, en toen ik toevallig laatst een soort fitness-test deed, bleek ik belachelijk weinig spierkracht te hebben.
Dit zijn geloof ik allemaal symptomen van een vitamine D-tekort. :eh:
Jullie hebben het over D2 en D3. Is dat iets waarop je ook gedifferentieerd kan laten testen? Is er dus een verschil, anders dan de herkomst? (Lees: kun je een tekort hebben van het één en niet van het ander? Of kun je een eventueel tekort aanvullen met om het even welke soort?)
Zijn er nog andere dingen die handig zijn voor mij om nu te weten of om te vragen aan mijn huisarts?
Ik moet binnenkort sowieso weer eens daarheen voor een bloeddruk-check (die was nl aan de hoge kant), dan kan ik dan meteen ook hiernaar vragen.

Hizikigrrrl:
Het zijn symptomen van een heleboel aandoeningen en tekorten, dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het een D-tekort is. Het kan ook ijzer, B12 of iets anders zijn als je het over tekorten hebt. Overleg met je huisarts of je je op wat tekorten kunt mag laten testen.

Hier lees je meer over het testen van vitamine D: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php?id=319

Je hebt verschillende soorten vitamine D. Blijk je een tekort te hebben, dan kun je kiezen om D2 of D3 te gaan slikken. D3 wordt vele malen beter opgenomen, maar wordt meestal uit dierlijke bronnen gehaald. Tegenwoordig kun je ook vegan D3 kopen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie