Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vitamine D2 (ergocalciferol)

<< < (12/27) > >>

mjets:
Keuringsdienstvanwaren (rvu) had eens een uitzending over vitamines. Een huisarts beweerde dat ze het nog nooit had meegemaakt in haar praktijk. Marokkaanse vrouwen die niet naar buiten mogen van hun man, die groep zou dit tekort kunnen hebben. Maar 15 minuten met je handen buiten was volgens haar al voldoende (zo ff uit het blote hoofd, want die afleveringen kan je niet bekijken op internet, moet je de dvd kopen: tsssss!)
Ben net voor een tucker uitgemaakt dus waarschijnlijk hoort deze gedachtengang (waar ik -gevoelsmatig- wel van hou) bij mijn tuckerimage.
Trouwens zo'n overbuuf had ik wel. Die vrouw ken ik (ruim 10 jaar) alleen van achter de vitrage 2 hoog. Nee, das niet waar, toen d'r zoon ging trouwen mocht ze 3 meter buiten lopen op de stoep, hoppa de auto in... Ik geloof ook niet dat ze buiten een  balkonnetje had op het zuiden waar ze lekker in d'r bikini een boekje kon lezen. Trouwens die hele burka-vrouwen-stammen dan? Nu draaf ik door... :slotje:

Harry:
Trucker geen tucker, Mjets. Maar misschien ben je dat ook wel geweest. ;)

mjets:
Earlybird, die meneer de Uil, en gelijk haarscherp ;).
Ja, ik heb er negen (levens) dus ...
enne... zijn niet alle tuckers truckers dan? :)

Harry:
Nou, de meeste vrachtwagenchauffeurs zijn wel wat voller, maar niet alle vollers waren vrachtwagenchauffeur. De vrachtwagenchauffeurs hebben minder kans op een D2-tekort dan de vollers voeger, denk ik. Pff, toch weer on-topic. ;)

Hizikigrrrl:
Hier een handig, recent artikel uit de Harvard Public Health Review over vitamine D:

http://www.hsph.harvard.edu/review/spring07/spr07vitaminD.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie