Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vitamine D2 (ergocalciferol)

<< < (13/27) > >>

Lelle:
Na mijn super snelle scan door de onderwerpen kwam ik nog niks tegen over vitamine D, dus daar gaan we dan!

Een kwartiertje geleden lag ik over de grond te kronkelen als gevolg van kuitkramp. Vroeger had ik daar best vaak last van maar vroeger hadden ze nog geen google, dus na twee minuten google ontdekte ik dat vitamine D en/of calcium tekort een oorzaak kan zijn van spierkramp. Nu zit vitamine D voornamelijk in vlees, zuivel en eieren. Nu is dat sporadische eitje en slokje melk  bij mij blijkbaar niet afdoende voor mijn adh vit D.

Hoe lossen jullie dit op? En hebben jullie ook vaker last van spierkrampen? :-X

Ligfietsertje:
Magnesiumgebrek zou ook een oorzaak kunnen zijn van spierkrampen.  Ik heb er zelden last van, als het gebeurd is het gewoon een kwestie van 'tegen trekken'.

Maar hoewel er best een probleem zou kunnen zijn dat er iets ontbreekt in je voeding zou ik er niet zonder meer van uit gaan dat het vitamine D is.  Normaal gezien maakt het lichaam onder invloed van zonlicht ook zelf vitamine D aan.

Lelle:
T is ook niet zo dat ik me na één keer kramp meteen zorgen maak hoor, verre van. Alleen bedacht me opeens dat ik nagenoeg geen vit D binnenkrijg.

Ik ga nu de rest van t draadje ff nalezen

Ineke:
Zie:
http://www.pharmalogic.nl/VegaVit.htm

Gabs:
een kwartiertjeper dag met blote handen en gezicht buiten zou genoeg moeten zijn voor blanken, hoe donkerder je bent, hoe meer zonlicht je nodig hebt...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie