Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vitamine D2 (ergocalciferol)
Bast:
Eigenlijk meer een algemene vitamine d vraag, weet iemand hier een goede link voor informatie over vitamine d gebrek en corticosteroiden? Kom wel info tegen dat het vitamine d opname tegenwerkt, maar verdere info niet echt...
LelleL:
Weet alleen dat ze vaak gecombineerd worden in pso zalfjes, zal eens kijken of ik nog ergens info voor je heb.
M.:
Ik heb blijkbaar een tekort aan Vitamine D. Dat verbaasde me best wel, aangezien ik sowieso vrijwel dagelijks een multi slik waar dit in zit, ik margarine eet waar het aan toegevoegd is (D2 dan), en ik ook best regelmatig buiten en in de zon kom.
Nou ja, nu maar een D2 supplement gaan slikken dus.
Fynnya:
--- Citaat van: M. op 02 maart 2011, 15:50:25 ---Ik heb blijkbaar een tekort aan Vitamine D. Dat verbaasde me best wel, aangezien ik sowieso vrijwel dagelijks een multi slik waar dit in zit, ik margarine eet waar het aan toegevoegd is (D2 dan), en ik ook best regelmatig buiten en in de zon kom.
Nou ja, nu maar een D2 supplement gaan slikken dus.
--- Einde van citaat ---
Van oktober tot april is de hoeveelheid vitamine D die onze huid aanmaakt met behulp van zonlicht praktisch verwaarloosbaar.
In de winter komt een D-tekort in Nederland aardig veel voor.
Ik slik zelf ook altijd al een multi met D erin, maar had toch op een gegeven moment een zwaar tekort. Nu ik extra slik (en in de warmere maanden veel buiten kwam met blote huid) voel ik me ook een stuk beter.
Hizikigrrrl:
Hoeveel % vd ADH vit. D zat er in jullie supps?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie