Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vitamine D2 (ergocalciferol)

<< < (19/27) > >>

fem fatale:
Ik had 27, en mijn huisarts heeft netjes de richtlijn opgezocht en het drankje voorgeschreven. Op advies van het d-tekort forum heb ik iedere dag een beetje genomen ipv wekelijks een heel spuitje.

Toen het flesje leeg was zat ik op 90, da's boven de 80, dus nu neem ik wel pillen. Ik ben wel D3 gaan slikken, niet vegan, wel vega (van lanoline), want je lichaam schijnt D3 gewoon veel beter op te nemen. Ik slik trouwens 2000 microgram per dag, wat wordt aangeraden voor boerkadraagsters, maar dat ben ik praktisch ook.

LL de Ling:
Dankjewel, ik bel gewoon maandag even weer met de HA.

Bast:
Volgens mijn internist is het drankje geschikt om te bufferen als het ware. Met pillen haal je het tekort niet in als het echt te laag is. Mijn huisartsen hadden hier ook nog nooit van gehoord.
Het Nederlandse advies op vitamine D gebied wijkt ook af van WHOadvies en onderling verschilt het per huisartsen ook best wat als te laag wordt beschouwd. Waar de een een ondergrens van 70 aanhoudt, is het algemeen dacht ik 50.

LL de Ling:
Zij hanteren als ondergrens 50, dat weet ik wel. Maar ik lees soms ook 80. Nou, ik ga maar even mijn best doen om dit op te krikken, maar informeer misschien wel even naar het drankje.

M.:
Ik had een waarde van 17, en ik was nog zwanger ook, maar het enige dat mijn huisarts zei was dat het haar wel verstandig leek dat ik een supplement zou gaan slikken. Echt heel laconiek deed ze erover. Ook nooit meer op terug gekomen daarna.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie