Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vitamine D2 (ergocalciferol)
LL de Ling:
Jeee, echt, dat meen je? En dat heb je gedaan? Wat nog meer eventueel? Is/voelt het nu wel goed?
M.:
Ja ik heb pillen besteld bij iHerb, met een hoge dosis. Eerst D2, later (veganistische) D3. Ik ben in de zomer wel even gestopt maar nu sinds twee maanden weer begonnen. Ik had toen ook verder geen klachten, liet het alleen testen omdat ik net zwanger was en ik wilde weten of ik geen tekorten had. Maar misschien moet ik het toch maar weer eens laten checken.
Vriendin van me had een soortgelijke waarde en zij had wel enorm veel klachten, was al tijden moe en duizelig. Heb jij zelf klachten of liet je het gewoon voor de zekerheid testen?
LL de Ling:
Maf dat je geen klachten had inderdaad. Ik was wel bij de huisarts met een reden. Redelijk wat afgevallen, veel moe, maar 's ochtends vroeg klaar wakker en ook af en toe wat duizelig ja.
Ik dacht zelf dat het door de drukke periode en/of schildklier lag. Zij wilde ook testen voor vitamine D. Ben wel ergens blij dat het in ieder geval iets is dat te verhelpen is, maar baal er wel van dat ik er zo laat mee ben. Misschien heb ik het elk jaar wel.
LL de Ling:
Eind januari een paar dagen Spanje geboekt. Dat had ik eerder moeten doen ;)
maud:
Ik had ook een vitamine D tekort (1,5 jaar geleden was het 25 nmol/L). Huisarts adviseerde maar 2-3 keer de ADH te gaan slikken..
Ik heb mijn supplementgebruik bijgehouden en nu blijkt dat ik ongeveer 4.000 IU per dag nodig heb om gelijk te blijven. Dat is ook ongeveer wat sommige bronnen (buitenlandse) adviseren. Dat is 10 x de nederlandse ADH.
Afgelopen oktober was het nog 48 en toen heb ik 2 maanden lang gemiddeld 18,5 x de ADH geslikt per dag en nu is het eindelijk goed: 162 :)
Ik slik wel vit D3 omdat men zegt dat het beter opgenomen word en ik wilde echt van het tekort af.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie