Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vlees beter voor milieu dan groenten?
MeDieViL:
eerlijk, ik zie het nut niet echt, volgens mij doen pesticiden veer meer kwaad aan het mileu dan grasgevoede runderen?
thx
Aiko:
Denk je dat er geen chemische inhoud in runderen gestopt wordt? Nog niet eerder gehoord van groeimiddelen en antibiotica? Om nog maar te zwijgen van restproducten van het een en ander die maar tussen dierlijk voedsel gepropt worden, zoals olie en slachtafval? Dat komt ook op jouw bord terecht. En in tegenstelling tot veel groenten en fruit waar je de pesticide nog vanaf kunt wassen (toch?), is dat zeker al niet haalbaar bij vlees. En daarbij, dieren krijgen ook met pesticide bespoten groenten voorgeschoteld, maar dan de groenten die al aan de beurse kant zijn en niet meer op de markt verkocht kan worden. Verder zie je denk ik over het hoofd dat er ook ekologische groente gekocht kan worden. Je kan zelfs je eigen moestuin beginnen.
MeDieViL:
--- Citaat van: Aiko op 02 mei 2006, 18:27:17 ---Denk je dat er geen chemische inhoud in runderen gestopt wordt? Nog niet eerder gehoord van groeimiddelen en antibiotica? Om nog maar te zwijgen van restproducten van het een en ander die maar tussen dierlijk voedsel gepropt worden, zoals olie en slachtafval? Dat komt ook op jouw bord terecht. En in tegenstelling tot veel groenten en fruit waar je de pesticide nog vanaf kunt wassen (toch?), is dat zeker al niet haalbaar bij vlees. En daarbij, dieren krijgen ook met pesticide bespoten groenten voorgeschoteld, maar dan de groenten die al aan de beurse kant zijn en niet meer op de markt verkocht kan worden. Verder zie je denk ik over het hoofd dat er ook ekologische groente gekocht kan worden. Je kan zelfs je eigen moestuin beginnen.
--- Einde van citaat ---
het gaat erover dat ik grasgevoerd vlees koop (geen pesticiden, geen landbouw die de bodem verarmt)
ik ben trouwens van mening dat er geen antibiotica in vlees kan zitten, zelfs als je gewoon vlees koopt, antibiotica is niet toegelaten in het vlees dat je kan kopen, en antibiotica worden ook natuurlijk uit het lichaam verwijderd zoals dat gebeurd bij mensen, het toedienen van antibiotica word op tijd gestopt, zodat alles natuurlijk weg kan.
pesiciden kan je ONMOGENLIJK van groenten wassen, groenten groeien namelijk, de pesticiden zitten er dus diep in
trouwens als er pesticiden zitten in het veevoer van runderen, word het zoals bij mensen verwijdert door de lever.
vlees kan nooit zoveel schade aanrichten aan het milieu dan dat groenten kunnen door de pesticiden, biologische groenten kiezen is ook wel een oplossing, maar ik eet eigenlijk geen groenten, ik wil hier niemand beledigen trouwens, gewoon een debat kan nooit kwaad :)
Hizikigrrrl:
Dus pesticiden die je via vlees binnen krijgt, worden via de lever afgevoerd. Maar pesticiden die je via groenten binnenkrijgt niet?
Je vergeet dat koeien niet alleen maar gras eten, maar ook voeding gemaakt van mais en soja. Dat wordt ook allemaal besproeid. En het gras krijgt weer kunstmest en de mest van de koeien, daar gaat het gras goed van groeien, maar voor het milieu is het schadelijk.
Al met al blijft veeteelt schadelijk voor het milieu dan tuinbouw.
Gabs:
en de ammonia in de ontlasting dan?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie