Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vlees beter voor milieu dan groenten?
dorinka:
Pesticiden worden door planten lang niet helemaal geabsorbeerd uit de grond (uit de lucht of de neerslag die op de bladeren komt nog veel minder) wortels nemen kleine stoffen op, mineralen water ed.
Bij dieren worden vetoplosbare stoffen lang niet altijd door de lever omgevormd maar in het vetweefsel opgeslagen, die dieren krijgen die pesticicden en andere toxische stoffen als lood en dioxine, die op de planten zitten wel binnen want zij wassen ze meestal niet.
Daarnaast wordt veel vee gevoed met soja en mais producten uit zuid Amerika en afrika waar men aan de Europese mileueisen niet de hoogste prioriteit stelt. dus samen met het vervoer is dit ook niet erg gustig voor het milieu.
MeDieViL:
--- Citaat van: dorinka op 04 mei 2006, 10:48:22 ---Pesticiden worden door planten lang niet helemaal geabsorbeerd uit de grond (uit de lucht of de neerslag die op de bladeren komt nog veel minder) wortels nemen kleine stoffen op, mineralen water ed.
Bij dieren worden vetoplosbare stoffen lang niet altijd door de lever omgevormd maar in het vetweefsel opgeslagen, die dieren krijgen die pesticicden en andere toxische stoffen als lood en dioxine, die op de planten zitten wel binnen want zij wassen ze meestal niet.
Daarnaast wordt veel vee gevoed met soja en mais producten uit zuid Amerika en afrika waar men aan de Europese mileueisen niet de hoogste prioriteit stelt. dus samen met het vervoer is dit ook niet erg gustig voor het milieu.
--- Einde van citaat ---
idd, daarom ga ik meer voor grasgevoederd vlees!, thx voor je reactie
dorinka:
Maar wat voor dier zou dat moeten zijn?
bambi:
--- Citaat van: dorinka op 05 mei 2006, 19:21:38 ---Maar wat voor dier zou dat moeten zijn?
--- Einde van citaat ---
ik denk dat 'ie de koe bedoeld?
of slakken? ;)
dorinka:
maar zelf een koe (de graseter bij uitstek, lijkt me) krijgt naast gras ook nog andere producten, want in gras zit in ieder geval niet gemoeg mineralen en eiwitten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie