Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vlees beter voor milieu dan groenten?

<< < (6/6)

bambi:
Soja had voor mensen een enorme bewerking nodig, ofzo  ???

Mijn idee was om hem over een paar uur eens op deze draad te wijzen, als het hier vol staat met tegenargumenten ;)

Draek:
De soja die geimporteerd word kan ook voor mens gebruikt worden.

bambi:

--- Citaat van: Draakje op 05 november 2006, 19:36:18 ---De soja die geimporteerd word kan ook voor mens gebruikt worden.

--- Einde van citaat ---

heb je daar een bron voor?

Draek:
Zeiden ze geloof ook in Keuringsdienst van Waarde.. in die uitzendingen over soja

katje:

--- Citaat van: bambi op 05 november 2006, 15:50:35 ---Volgens een vriend van me kost vlees juist minder grond etc, omdat beesten inferieure soja kunnen eten...
Wie weet hoe het echt zit?

--- Einde van citaat ---
het is precies omgekeerd: voor het 'produceren' van  een kilo vlees zijn er vele kilo's meer voer (waaronder soja) nodig. Afhankelijk van de diersoort is dat 2 tot 6 kilo voer voor 1 kilo vlees.

Eigenlijk is dit wat AP ook al zei:
--- Citaat ---Ten eerste staan dieren hoger op de voedselketen dan planten, dus energetisch gezien is het verantwoordelijker groenten te eten. En dat kun je heel breed bekijken. Zo is er veel minder energie nodig om een bepaalde hoeveelheid groenten te telen dan een stukje vlees (van dezelfde voedingswaarde) te verkrijgen. Een koe die een kilo gras oid eet gebruikt daar zelf een heel groot deel van en slaat slechts een klein deel op wat wij (de mens) dan evt kunnen opeten.
--- Einde van citaat ---

verder vraag ik me af hoe medievel zo zeker weet dat het gras niet stikt van de pesticiden?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie