Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wat drink jij zoal op een dag?

(1/8) > >>

Anna:
Het spijt me als hier al ergens een bericht op het forum staat over dit onderwerp maar ik kon het zo snel niet vinden!

Mijn vraag: wat drink jij zoal op een dag???

- 'S ochtends drink ik 2/3 bekers kruidenthee
- 'S middags bij de lunch een groot glas sinasappelsap
- 'S avonds bij het avondeten water

En tussendoor een groot glas sojamelk, een groot glas chocolade sojamelk en water...

Ik drink nauwelijks cola ect maar af en toe vind ik een sprite wel lekker!

Hebben jullie nog tips voor lekkere drankjes, of misschien wel voor gezonde/geschikte drankjes voor vegetariers?? En hoeveel liter vocht binnenkrijgen op een dag is nou echt gezond? Daar gaan verschillende verhalen over rond. Laatst vertelde iemand mij nog dat je zoveel moest drinken zodat je elk uur naar de w.c moet gaan, leek mij een beetje veel maargoed... :)

braam:
Bij mijn weten is 2 liter vocht per dag gezond. Vocht is het transportmiddel voor de afvoer van afvalstoffen. Ik drink 's ochtends brandnetelthee en een kop koffie. Verder de dag door groene thee op mijn werk. Ik heb altijd een fles water bij de hand die tussendoor opgaat en 's avonds onder het koken drink ik wijn. Lekker drankje vind ik ook tomatensap met peper.

Eelco:
de dames en heren experts raden minimaal twee liter vocht per dag aan. Meer schijnt nog beter te zijn, maar er zal vast een punt zijn dat het ongezond begint te worden.

Ik drink de hele dag door (kraan)water. Vlak na het wakker worden een halve liter, op mijn werk dan meteen een halve liter er achter aan, en gedurende de rest van de dag gaan er nog wel vier tot zes flesjes doorheen.

Bij het ontbijt nog een glas karnemelk. Verder drink ik door de week overdag twee à drie mokken koffie. In het weekend meestal veel thee. En 's avonds twee à drie glazen wijn - ook laat op de avond moet de vochtbalans op peil worden gehouden  :drink:

Twilightje:
's Ochtends meestal iets van sojamelk (met vanille) of rijstmelk (hazelnoten/amandelen). Overdag multivruchtensap, of kombucha ofzo. Op het werk (halftijds) een halve liter citroensiroop/tropicalsiroop met water, evt nog wat water van daar, 1 bekertje koffie.
's Avonds weer multivruchten ofzo, of als ik bij vriendje ben ca halve liter Green tea/Oasis/Canada Dry. Soms een kopje vruchtenthee voor het slapengaan. Als ik uitga bier (Palm meestal). Naast het bed staat altijd water voor 's nachts.

Denk niet dat ik aan 2l kom.

Maartje!:
Bij het ontbijt een beker thee. Voor de lunch een pot thee (>1l). Bij de lunch soms een beker (karne)melk (als ze bio (karne)melk hebben). Na de lunch een pot thee (>1l).
Tijdens het sporten een bidon water (0,8 l), maar dat telt denk ik niet. 's Avonds een pot thee waar L ook een kopje van meedrinkt.

Ik haal de twee liter makkelijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie