Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Groente- en fruitkalender

<< < (2/3) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: brenda_lelie op 11 december 2006, 14:13:24 ---
--- Citaat van: Roodbaard op 11 december 2006, 13:55:57 ---
Kortom: wat je van ver haalt (tot aan Chili!) is soms idd een stuk lekkerder (in ieder geval milieuvriendelijker) dan groente uit de Hollandse kas....

--- Einde van citaat ---

ja dat stellen ze inderdaad maar ik heb daar toch wel twee hele grote vraagtekens bij
-  groente uit niet-verwarmde kassen zijn toch echt wel milieuvriendelijker dan ingevlogen groente,

--- Einde van citaat ---

Het gaat om groenten en fruit dat per schip deze kant op is gekomen die nog een A of B krijgen. Vliegen krijgt geloof ik meteen een E.

Roodbaard:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 december 2006, 14:25:38 ---
Het gaat om groenten en fruit dat per schip deze kant op is gekomen die nog een A of B krijgen. Vliegen krijgt geloof ik meteen een E.

--- Einde van citaat ---

Ja, ik bedoel ook dat als je ervoor kiest om alleen producten uit Nederland te kopen (wat hier en daar aangeraden wordt als je milieuvriendelijker te werk wilt gaan), je dus in sommige gevallen zelfs beter bezig bent als je in plaats daarvan groente uit Zuid-Amerika eet.

Gabs:
waarom maken ze er niet zo'n handige printversie van, net zoals de viswijzer???

Laurita_27:
Kun je er eigenlijk vanuit gaan dat biologische groenten ook milieuvriendelijk zijn als het gaat om vervoer?

Monique:
Nee dus. Biologisch eten dat van ver met een vliegtuig ingevlogen wordt, is veel milieubelastender dan onbiologische lokale/europese waar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie