Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Amalgaanvullingen gevaarlijk?

(1/6) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: moonflower op 31 december 2006, 02:51:09 ---Ik ben overigens vorige week begonnen om al mijn elf amalgaam vullingen te laten vervangen, omdat kwik ook MS kan veroorzaken...nog negen te gaan  :-\

--- Einde van citaat ---

Dat er een verband zou zijn tussen amalgaam vullingen en bepaalde aandoeningen wordt al heel wat jaren regelmatig in bepaalde kringen verteld.  De vraag blijft of het wel waar is.  De eensgezindheid is nog ver te zoeken maar de grote meerderheid van de tandartsen is er van overtuigd dat er geen probleem is.

Mijn tandarts, die ik beschouw als een zeer intelligent, nuchter en eerlijk man, heeft me benadrukt dat nog geen enkele betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek een verband tussen kwikvullingen en bepaalde ziektes heeft aangetoond.

Dus voor ik die stap zou zetten zou ik me toch nog eens heel grondig informeren en me af vragen waarom amalgaam vullingen nog niet verboden zijn als ze reĆ«le gezondheidsrisico's met zich mee brengen.  'k Weet natuurlijk niet hoeveel vullingen jij hebt, maar het laten vervangen van al je vullingen is waarschijnlijk toch een behoorlijk klusje en amalgaam is nog steeds de sterkste en betrouwbaarste vulling.

Sanja:
Je tandarts kan dan nog zo intelligent, nuchter ect. zijn, maar het is natuurlijk geen toxicoloog/oncoloog/oid.

Christiaan:

--- Citaat van: Sanja op 31 december 2006, 09:59:08 ---Je tandarts kan dan nog zo intelligent, nuchter ect. zijn, maar het is natuurlijk geen toxicoloog/oncoloog/oid.

--- Einde van citaat ---
Maar het lijkt me wel een kwestie die in de vakbladen van tandartsen aan de orde komt. Het hoeft niet altijd je specialiteit of je eigen onderzoek te zijn geweest om er iets geinformeerds over te kunnen zeggen.

Sanja:
Dat snap ik. Maar als ik zou moeten kiezen tussen iemand die er over gelezen heeft of iemand die er onderzoek naar gedaan heeft... Een tandarts kan alleen lezen wat anderen erover gezegd hebben, terwijl iemand die ervoor gestudeerd heeft beter weet waar hij op moet letten in het al dan niet onzinnig zijn bijvoorbeeld een onderzoeksmethode.

Christiaan:

--- Citaat van: Sanja op 31 december 2006, 10:19:41 ---terwijl iemand die ervoor gestudeerd heeft beter weet waar hij op moet letten in het al dan niet onzinnig zijn bijvoorbeeld een onderzoeksmethode.

--- Einde van citaat ---
Maar een tandarts heeft ook een medische opleiding gehad en kan dus beoordelen of het onderzoek op de juiste manier gedaan is. Anders zou je altijd alleen maar de onderzoekers over hun eigen onderzoek mogen geloven, terwijl je net zo makkelijk zou kunnen zeggen dat die juist weer bevooroordeeld kunnen zijn omdat het juist hun onderzoek is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie