Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Amalgaanvullingen gevaarlijk?

<< < (3/6) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Sanja op 31 december 2006, 11:51:53 ---Ik zeg alleen dat jij kunt vinden dat jouw tandarts nog zo intelligent lijkt, maar dat ik eerder zou luisteren naar de mening van een oncoloog oid. Of die nou zegt dat het niet gevaarlijk is, of wel.

--- Einde van citaat ---

Mijn tandarts zijn mening valt natuurlijk niet uit de lucht, maar is gebaseerd op onderzoeken die in wetenschappelijk tijdschriften staan, die op symposia besproken worden, ...  Wetenschappelijk onderzoeken die ook van oncologen afkomstig zijn.

En die oncologen zijn het duidelijk niet helemaal eens, maar de meeste oncologen zijn er blijkbaar van overtuigd dat er niets aan de hand is.

Ik vraag me dus af waar mensen die er van overtuigd zijn dat amalgaamvullingen wel schadelijk zijn zich op baseren.  Kennen deze mensen diverse oncologen die hen hier van overtuigd hebben?

Christiaan:

--- Citaat van: Sanja op 31 december 2006, 11:53:13 ---
--- Citaat van: Christiaan op 31 december 2006, 10:30:52 ---Anders zou je altijd alleen maar de onderzoekers over hun eigen onderzoek mogen geloven, terwijl je net zo makkelijk zou kunnen zeggen dat die juist weer bevooroordeeld kunnen zijn omdat het juist hun onderzoek is.

--- Einde van citaat ---
Wat een onzin,

--- Einde van citaat ---
Ongeveer net zo'n onzin als dat een tandarts er niks over zou kunnen zeggen omdat hij geen oncoloog is, ja.

Sanja:
:frusty:

Dat beweeheer ik toch ook niet.

Laurie:
Ik heb de twee amalgaamvulingen die ik had een aantal jaar ook laten vervangen op aanraden van mijn tandarts. Het argument was niet alleen dat het misschien schadelijk zou kunnen zijn, maar dat witte vullingen esthetischer zijn (maar de mijne zaten in mijn bovenkaakse kiezen dus zag je ze toch niet) en ook sterker. Ik meen me te herinneren dat een van de vullingen vervangen moest worden omdat die al jaren zat en dan kunnen ze scheurtjes gaan geven of zoiets.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Laurie op 31 december 2006, 12:44:08 ---maar dat witte vullingen esthetischer zijn (maar de mijne zaten in mijn bovenkaakse kiezen dus zag je ze toch niet) en ook sterker.

--- Einde van citaat ---

Dat het esthetischer is klopt zeker, daarom gebruikt mijn tandarts op bepaalde plaatsen ook witte vullingen.

Maar de reden dat er niet overal witte vullingen worden gebruikt is net omdat amalgaamvullingen toch nog sterker zijn.  Waarom zou men deze anders nog steeds gebruiken?
Het is bij witte vullingen trouwens, nog belangrijker dan bij amalgaamvullingen, om deze correct aan te brengen.  Vocht is bij het aanbrengen van witte vullingen een ramp en kan er de oorzaak van zijn dat je ze binnen de kosten keren kwijt bent.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie