Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Amalgaanvullingen gevaarlijk?
moonflower:
--- Citaat van: Daphne op 31 december 2006, 11:05:29 ---Nou, ik ben niet 100% leek, omdat ik scheikunde studeer. Ik neem aan dat amalgaam maar voor een heel klein deel uit kwik bestaat, aangezien het een vloeibaar metaal is (wat ontzettend uniek is!) en een hoge dampspanning heeft.
--- Einde van citaat ---
Amalgaam bevat kwik (50%), zink (1%), zilver(13%), koper (3%) en tin (?%).
Kwikbelasting is een understatement; in werkelijkheid is iedereen met amalgaamvullingen vergiftigd door kwik, zilver, koper, tin en zink. Het is een fysisch proces van verdamping van kwik,
corrosie van kwik, zilver, koper, tin en zink en slijtage van kwik, zilver, koper, tin en zink.
Alle vijf metalen horen niet in het lichaam thuis behalve sporen koper en zink.
meer info hier
Daphne:
--- Citaat van: moonflower op 01 januari 2007, 15:48:22 ---Amalgaam bevat kwik (50%)
--- Einde van citaat ---
:o Dan zijn amalgaamvullingen dus vrij beweeglijk...
--- Citaat --- Alle vijf metalen horen niet in het lichaam thuis behalve sporen koper en zink.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar dat zijn dan de ionvormen hè. In amalgaam zitten de metalen en die zouden dus eerst ionen moeten worden. Ik weet niet of dit in ons lichaam gebeurt.
Wat een drukke website trouwens...
moonflower:
--- Citaat van: Daphne op 01 januari 2007, 16:06:24 ---Ja, maar dat zijn dan de ionvormen hè. In amalgaam zitten de metalen en die zouden dus eerst ionen moeten worden. Ik weet niet of dit in ons lichaam gebeurt.
--- Einde van citaat ---
Ja, dat gebeurt. Hier meer, op een iets rustigere site.
Daphne:
--- Citaat van: moonflower op 01 januari 2007, 16:18:52 ---Ja, dat gebeurt. Hier meer, op een iets rustigere site.
--- Einde van citaat ---
Hm, dan zouden die vullingen toch wel gevaarlijk kunnen zijn...misschien toch wel verstandig om nieuwe vullingen te nemen als het een kleine moeite is.
moonflower:
--- Citaat van: moonflower op 31 december 2006, 02:51:09 ---Ik ben overigens vorige week begonnen om al mijn elf amalgaam vullingen te laten vervangen, omdat kwik ook MS kan veroorzaken...nog negen te gaan :-\
--- Einde van citaat ---
En ik heb weer twee esthetisch mooie witte rijtjes ;D
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie