Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Amalgaanvullingen gevaarlijk?

<< < (6/6)

Lady d'Arb@ñville:
Ik ben ervan overtuigd dat als amalgaamvullingen vandaag zouden worden uitgevonden, ze geen schijn van kans hadden te worden toegelaten.
Ik heb een jaar of wat geleden ook alle amalgaamvullingen laten vervangen, meest door kronen. Ik heb geen gegevens meer bij de hand, maar een belangrijke motivatie was de snelheid waarmee de hoeveelheid kwik uit één (verse) vulling lekt. En aangezien mijn gebit meer uit vulling dan uit tandbeen bestaat...
Overigens is het gelukt om alles binnen hetzelfde belastingjaar af te doen, en heeft daardoor een forse aftrekpost opgeleverd. (Ik weet niet of dat met de nieuwe zorgregels enzo nog steeds zo gunstig uitpakt.)

Geerten:
In amalgaanvullingen zit kwik. Weet je dat na jaren vage gezondheidsklachten, van de ene dokter na de andere, en van leer er maar mee leven, mijn broer erachter kwam dat hij kwikallergie heeft (via een homeopatische arts)? Zijn lichaam reageerde op dat hele kleine beetje kwik, alsof hij een zware kwikvergiftiging had.
Wat ik me afvraag, hoeveel mensen meer lopen hier mee rond, zonder ooit de link tussen de vulling en de klachten te leggen????

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie