Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetariƫr of Veganist?

<< < (3/12) > >>

Sanja:

--- Citaat van: Daphne op 07 januari 2007, 13:30:54 ---Worden biologische haantjes ook versnipperd?

--- Einde van citaat ---
Wat zouden ze er anders mee doen dan? :-\

Draek:

--- Citaat van: Daphne op 07 januari 2007, 13:30:54 ---Biologische kippen worden dus niet goed verdoofd voordat ze worden geslacht??
--- Einde van citaat ---
Gewoon in zelfde slachthuizen waar ook de bioindustrie komt.

--- Citaat ---En eieren uit de natuurwinkel zijn toch wel betrouwbaar?
--- Einde van citaat ---
Weet zo even niet of wakker dier daar al eens verkeerde eieren gevonden heeft. Zou kunnen. Maar denk dat natuurwinkels meer weten waar de eieren vandaan komen dan supermarkten.

--- Citaat ---Worden biologische haantjes ook versnipperd?
--- Einde van citaat ---

Wat Sanja al zegt...

--- Citaat ---Maar worden die kippen dan ver getransporteerd?

--- Einde van citaat ---

Niet veel anders dan bioindustrie kippen he..

Je moet niet denken dat biologische kippen in een paradijs leveren. In diverse opzichten een stukje beter, maar het blijft in essentie gewoon dieren gebruikt voor consumptie.

Daphne:
Ik wist niet dat biologische dieren 'na hun dienst' ook zo eindigden >:( Waarom zijn er geen richtlijnen voor dit soort dingen in de biologische sector?

Draek:

--- Citaat van: Daphne op 07 januari 2007, 13:42:46 ---Ik wist niet dat biologische dieren 'na hun dienst' ook zo eindigden >:( Waarom zijn er geen richtlijnen voor dit soort dingen in de biologische sector?
--- Einde van citaat ---

Hoe dacht je dat ze dan eindigden? En er zijn wel richtlijnen hoor. Maar dat betekent niet dat het optimaal en super goede richtlijnen zijn. Daarnaast wil het ook niet zeggen dat men zich er aan houdt.

Daphne:
Ik dacht dat er ook 'biologische slagers' waren, net zoals er ook halalslagers zijn en dat de dieren goed werden verdoofd. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat biologische dieren ook over lange afstanden kunnen worden vervoerd...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie