Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetariƫr of Veganist?
Draek:
--- Citaat van: Daphne op 07 januari 2007, 13:48:50 ---Ik dacht dat er ook 'biologische slagers' waren, net zoals er ook halalslagers zijn en dat de dieren goed werden verdoofd. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat biologische dieren ook over lange afstanden kunnen worden vervoerd...
--- Einde van citaat ---
Zijn er ook wel. Maar dat betekent toch niet dat die dieren beter geslacht worden.
annenas:
mijn moeder vroeg net of ik niet ga doordraaien.. :-\ Ik voel me echt een halve zool nou..
Ik voel me kei schuldig bij alles wat ik eet (mede dankzij mijn anorexia maar vooral bij dingen waarbij ik denk van dat komt van ee ndier af..)
ik denk dat ik dan bijna alles wel kan schrappen..ik voel me schuldig als mijn moeder vlees koopt, dat wil ik niet..en ik voel me schuldig om mijn laarzen nog aan te doen..
wuhh ik wil niet zo doordrijven..ik wil gewoon vegetarier zijn zoals nu en dan beperken in eieren en zuivel etc.. maar dat voelt voor mijm niet als goed..perfectionist dak ben,.. :-[
J@n:
--- Citaat van: annenas op 07 januari 2007, 17:45:42 ---wuhh ik wil niet zo doordrijven..ik wil gewoon vegetarier zijn zoals nu en dan beperken in eieren en zuivel etc.. maar dat voelt voor mijm niet als goed..perfectionist dak ben,.. :-[
--- Einde van citaat ---
Wees vooral verstandig, zou ik zeggen. Als je weet dat je snel doorslaat met dingen - en zo te horen weet je dat van jezelf heel goed - zou ik met kleine stapjes beginnen en zeker niet alle leed van de hele wereld op je schouders willen nemen. Je hebt nog een heel leven voor je waarin je je kunt bekommeren over gelatine, stremsel en wat al niet meer. Eerst maar aan jezelf denken en beter worden.
annenas:
Oke jullie hebben gelijk. :-[ Ik ga toch wel wat meer beperken in zuivel- en eieren etc..maar ik ga niet alle suit zoeken..misschien komt het later wel.
Verder had ik nog 1 vraagje
is dat met leren schoenen niet onhandig?
want ik dacht eerst dat alleen laarzen vaak van leer waren, maar bijvoorbeeld sportschoenen zijn toch ook van leer ?? al dan niet van buiten, dan wel van binnen??
liefs anne
Poek:
Op www.vega-life.nl kun je leervrije schoenen vinden, ook sportschoenen. Niet zo'n modieuze collectie volgens sommige dames, voor mij goed genoeg.
Overigens is het aandeel dierenleed van 1 paar leren schoenen per jaar vergeleken met vlees eten gedurende een heel jaar heel weinig natuurlijk. Nu zijn er dames met meer dan honderd paar schoenen, dan tikt het wel aan. Maar als je schoenen kopen niet als hobby hebt is het niet zo'n probleem om leer te vermijden dus.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie