Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetariër of Veganist?

<< < (5/12) > >>

Daphne:
Je kunt aan het label (of de sticker) van de schoenen zien of er echt leer in wordt gebruikt. Echt leer wordt aangegeven met een teken dat eruit ziet als een stuk koeienvel (iets wat je voor de haard zou kunnen leggen) en synthetisch wordt aangegeven met een soort van ruitpatroon. Dus schoenen bestellen via internet is niet noodzakelijk (behalve dan als je ook geen lijm (=gelatine) in je schoenen wil en die niet kunt vinden in de winkel)

Daphne:
Ik vroeg me af of er ook pilletjes zijn waar een grote hoeveelheid lactose in zit. Één van de belangrijkste redenen dat ik geen veganist ben is namelijk dat ik niet lactose-intolerant wil worden. Ja, dat klinkt waarschijnlijk raar, maar in mijn geval eigenlijk niet. Hm...zo wordt het nog vager hè? ::)

Draek:
uh.. ja eigenlijk wel. Als je veganist bent neem je dan toch geen lactose toch? Dus dan maakt het lactose intollerant zijn toch niet uit?

Dick:

--- Citaat van: annenas op 08 januari 2007, 10:23:20 ---Oke jullie hebben gelijk.  :-[ Ik ga toch wel wat meer beperken in zuivel- en eieren etc..maar ik ga niet alle suit zoeken..misschien komt het later wel.

Verder had ik nog 1 vraagje
is dat met leren schoenen niet onhandig?
want ik dacht eerst dat alleen laarzen vaak van leer waren, maar bijvoorbeeld sportschoenen zijn toch ook van leer ?? al dan niet van buiten, dan wel van binnen??

liefs anne

--- Einde van citaat ---
Veel sportschoenen zijn juist tegenwoordig niet van leer is mijn ervaring. Kijk maar naar de etikettering in de schoen.
http://www.wereldveganismedag.nl/plaatjes/wvd_broc_2000_4.jpg

Daphne:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 08 januari 2007, 22:00:47 ---uh.. ja eigenlijk wel. Als je veganist bent neem je dan toch geen lactose toch? Dus dan maakt het lactose intollerant zijn toch niet uit?

--- Einde van citaat ---

Lactose-intolerant zijn is zo 'allochtoon'. Maar ik zou het natuurlijk ook gewoon kunnen verzwijgen :-X

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie