Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetariër of Veganist?

<< < (9/12) > >>

Sanja:
Lovelocker, heel veel vegetariërs eten geen dierlijk stremsel (of cochenille for that matter), dat zijn echt niet alleen veganisten. Bovendien zijn niet alle veganisten hetzelfde en de meeste die ik ken die dondert het niet of ergens 'sporen van', of er fracties van insecten in soep zitten, of wijn vegetarisch/veganistisch wordt geklaard etc. ::)

En wie zegt dat Raven een veganist is?

Daphne:
Ja, Lovelocker, je bent inderdaad vegetarisme met veganisme aan het verwarren als het om stremsel enzo gaat.

Kiwi:

--- Citaat van: Lovelocker op 23 januari 2007, 12:17:01 ---Denk maar niet dat je tomatensoep kunt eten zonder restanten van fracties van insecten daarin.
--- Einde van citaat ---

Maar die zijn daar dan in ieder geval niet bewust door de fabrikant ingestopt. En dat heeft overigens niets met veganisten te maken, vegetariërs zouden die soep dan ook niet moeten eten toch?

En wat Framboos zegt: ik let er ook niet op op wat voor sporen er in een product zitten. Ik ga er van uit dat die minuscule spoortjes melk of ei of wat dan ook er niet bewust ingestopt zijn, en dat die allergie-informatie op de verpakking ook echt alleen als mogelijke allergie-waarschuwing is bedoeld, en niet als ingrediëntenlijst. En ik ben echt niet de enige veganist die er zo mee omgaat.

--- Citaat van: Lovelocker op 23 januari 2007, 12:17:01 ---Leg het maar niet uit, want ik snap het toch niet.
--- Einde van citaat ---

Dat blijkt inderdaad keer op keer...

--- Citaat van: Daphne op 23 januari 2007, 13:42:06 ---Ja, Lovelocker, je bent inderdaad vegetarisme met veganisme aan het verwarren als het om stremsel enzo gaat.
--- Einde van citaat ---

En dat is dan ook weer niet waar. Er zijn genoeg vegetariërs die geen kaas met dierlijk stremsel willen eten. Veganisten eten helemaal geen kaas gemaakt van melk, dus die hebben niet zoveel te maken met wat voor soort stremsel er gebruikt is...

Aiko:

--- Citaat van: Kiwi op 23 januari 2007, 14:05:20 ---En wat Framboos zegt:

--- Einde van citaat ---

Je moet de fora niet doorelkaarhalen.

Het forum met het periodieke heftig gemor is deze, die met het continu heftig gemor is die andere. Erg verschillend.

Kiwi:
Oeps. :-[ Sanja bedoel ik dus.
En zo erg wordt er niet gemord hoor op dat andere forum, het is juist heel erg gezellig de laatste tijd in het Chitchat-gedeelte! :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie