Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Werkt té strikt zijn juist averechts?
Monique:
Ben je zelf ook vegetariër of veganist, Erwin? En wat is je eigen mening over het artikel?
Daphne:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 08 januari 2007, 17:44:31 --- ;D
Heeft Christiaan voor me bedacht omdat ik graag hizikirolletjes eet.
--- Einde van citaat ---
Is dat Japans?
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Daphne (zoekt diploma) op 08 januari 2007, 21:39:21 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 08 januari 2007, 17:44:31 --- ;D
Heeft Christiaan voor me bedacht omdat ik graag hizikirolletjes eet.
--- Einde van citaat ---
Is dat Japans?
--- Einde van citaat ---
Hiziki is een zeewiersoort. Het zit samen met sesamzaadjes in een broodjesrol Het is bij de biowinkel te koop.
Ingredienten: tarwevolkorenmeel, tarwebloem, ei B.D., plantaardige margarine, uien, zonnebloemolie, sesamzaad, water, hiziki, peper, zeezout, tamari
moonflower:
--- Citaat van: Erwin op 08 januari 2007, 15:42:39 ---Ik ben nieuw hier, heb me een paar dagen geleden aangemeld maar sindsdien nog niets gepost. Naar aanleiding van dit artikel wilde ik even een vraag stellen. Namelijk, of té strikt zijn met je vegetarische/veganistische dieet juist averechts werkt?
--- Einde van citaat ---
Ik ben het er helemaal mee eens dat we moeten uitstralen dat we gelukkige en respectvolle individuen zijn, die anderen kunnen inspireren. Maar waarom we een ober niet kunnen vragen hoe iets is klaargemaakt, dat zie ik niet zo. Ook zie ik niet hoe het vermijden van medicijnen, die dierlijke ingredienten bevatten of op dieren getest zijn, leidt tot begrip van niet vega's die zich vaak hiervan niet eens bewust zijn. Welke keuze leidt dan tot het minste lijden?
Volgens mij gaat het er met iedere keuze van leefstijl om wat jij accepteerbaar vindt. En dan doet het er niet toe hoe strikt je bent, maar dat je volgt wat je voor jezelf als norm stelt. Enkel met je integriteit kun je een voorbeeld zijn voor anderen.
Wildflower:
--- Citaat van: moonflower op 09 januari 2007, 10:24:44 ---
--- Einde van citaat ---
Volgens mij gaat het er met iedere keuze van leefstijl om wat jij accepteerbaar vindt. En dan doet het er niet toe hoe strikt je bent, maar dat je volgt wat je voor jezelf als norm stelt. Enkel met je integriteit kun je een voorbeeld zijn voor anderen.
Mooi gezegd! Hier sluit ik me helemaal bij aan! :thumbsup:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie