Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Haan gevonden

<< < (3/4) > >>

Daphne:

--- Citaat van: claudia67 op 05 februari 2007, 09:42:26 ---Grappig dat mensen in mijn omgeving [..] het vooral erg vies vinden
--- Einde van citaat ---

:o Maar hanen eten vinden ze dan weer niet vies ::)

Maar ik ben blij te horen dat het weer goed gaat!

Mariek:
Hou je er wel rekening mee dat kippen opgehokt moeten zijn vanaf zondag? Je mag hem dus niet meer los buiten laten lopen, alleen onder een afdakje. Het zou toch jammer zijn als er een wilde vogel op zijn hoofd zou poepen en hij vogelgriep krijgt ;)

claudia67:
Voorlopig blijft Rooster nog maar even binnen voordat ze opeens weer met een enorme razzia beginnen, dan is hij mijn onderduiker. Als hij inderdaad blijft, kan ik zo wat vriendinnetjes voor hem zoeken in het Streekbos. Er worden daar achter elkaar kippen gedumpt (moet ze dan alleen wel zien te vangen...). In de zomer zie je daar soms cavia's en huiskonijnen rennen. Hoe achterlijk zijn mensen toch om te denken dat al die dieren het daar wel redden! Mag ik die mensen ook midden in de wildernis droppen, "Wacht maar tot je dierlijke instincten boven komen, dan vind je wel eten, drinken en een schuilplaats." Kan me daar erg boos over maken!
Mijn zoontje schrok zich laatst rot (8 jaar), hij hoorde iemand zeggen dat hij net een half haantje had gekocht. Heh! Half haantje! Hij werd zo boos toen hij hoorde dat mensen ook hanen eten; "Eten ze soms alle dieren op!?" Ja jochie, jammer genoeg wel...  

claudia67:
Ben bang dat Rooster toch niet kan blijven. Heb bijna de hele dag de tuindeur open staan en dus loopt Rooster overdag vaak even de tuin in (geheel omheind) en daar kraait hij dus ook. Steeds meer... In huis begint dat al om 4.30. Buren gaan nu vragen stellen, heb ze verteld over die zielige haan die nu bij mij woont maar de reacties zijn vooral negatief. Zo zei de buurman van twee huizen verderop dat hij zijn luchtbuks van zolder gaat halen als hij 's morgens wordt wakker gekraaid. (Sukkel!)
Van Melief heb ik gelukkig een reactie gehad, Rooster kan daar terecht! Alleen wonen ze nu in Duitsland en ik woon in het westen dus de afstand is behoorlijk. Helemaal als je geen auto hebt. Met het openbaar vervoer red ik het niet eens om in 1 dag op en neer te gaan. Moet dus nog even rustig kijken hoe ik dat kan doen. Misschien een weekendje Duitsland van maken. Blijft voorlopig dus lastig, een haan in huis!

Aiko:
Een weekendje Duitsland met een geleende of gehuurde auto lijkt mij wel een goed idee. Kom je daar ook eens.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie