Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Haan gevonden

<< < (4/4)

Lona:
Waar zitten ze in Duitsland dan?
Is er niet iets van een kinderboerderij die de haan zou willen? Of wil je dat liever niet?

Roodbaard:
He wat rot! Zeker ook dat het jou nu zoveel tijd en moeite moet kosten om een goed thuis voor hem te regelen! Ik vind het heel goed dat je voor hem hebt gezorgd, maar het ziet er inderdaad naar uit dat hij weg moet. Jammer hoor! Ik hoop dat je een goede plek voor hem vindt, misschien is het A'damse bos niet zo'n slechte plek? Dan kun je hem ook nog eens opzoeken. En als je hem echt naar Melief wilt brengen, maak er dan inderdaad een leuk vakantieweekend van! Succes ermee in ieder geval.

claudia67:
Nou, Rooster is er nog steeds. Een auto lenen om naar Duitsland te gaan is heel leuk, mits je je rijbewijs hebt en die heb ik niet. Bovendien heb ik erg weinig centjes dus even een weekendje Duitsland zit er ook niet zo snel in. Heb alle kinderboerderijen in de omgeving al afgebeld maar die hebben allemaal al een of meerder hanen plus kippen en een haan erbij wordt dan oorlog. Het zijn nogal felle dieren met een sterke territoriumdrift. Dit begin ik thuis ook te merken. De katten jaagt hij het huis al uit. Hij valt de hond die het laagst in rangorde staat aan als die gaat eten (knap dat zo'n dier dus weet hoe de rangorde bij mijn 2 honden in elkaar steekt) en sinds twee weken valt hij de vriendjes van mijn zoontje aan.... Dat is minder leuk. Gisteren viel hij voor het eerst zelfs mijn zoontje zelf aan, die wordt de tuin door hem uitgejaagd. Het is wel heel bijzonder hoor om mee te maken hoe zo'n haan zich ontwikkeld. Tegen mij is hij heel lief (nog wel?); 's morgens staat hij me onder aan de trap op te wachten en wandelt dan mee naar het toilet, als ik achter de computer zit gaat hij aan mijn voeten liggen en soms komt hij zelfs op schoot. Zo ontzettend leuk! Ik heb altijd dieren opgevangen, honden, katten, cavia's, konijnen en tamme ratten; geen probleem. Maar dit is dus iets anders.
Hem uitzetten in het Amsterdamse bos zoals Roodbaard zei, betekent waarschijnlijk in het wild, omdat er daar veel kippen en hanen rondlopen. Alleen komen er dan telkens kuikentjes en nog meer kippen en hanen totdat er weer ingegrepen moet worden. Zo heeft Daphne Westerhof van het Beloofde Varkensland jaren geleden tig hanen gered, volgens mij ook uit het Amsterdamse Bos, omdat die gedood zouden worden. Vind ik dus eigenlijk geen optie. Bovendien raak ik natuurlijk steeds meer gehecht aan dit malle beest en wil ik er zeker van zijn dat hij straks niet alsnog wordt doodgebeten door een hond o.i.d.
Ben dus nog steeds op zoek.      

Zjest en Zjaar:
Hier pink ik (zjest) alweer even een traantje weg...k vind het toch een aangrijpend verhaal....Ikzelf heb geen auto maar moest ik kunnen ik bracht jullie zo naar duitsland...Hoe zit het nu met rooster?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie