Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren voor de slacht te koop op marktplaats
djones:
Ik kwam net op het idee, te zoeken naar dieren die te tekoop worden aangeboden voor de slacht op martkplaats.
En wat trof ik aan?
Veel heel veel advertenties met aanbiedingen als: schaap te koop voor de slacht, of schapen en lammeren gezocht voor de slacht.
Ik stond werkelijk op ontploffen van woede en kon mijzelf nauwelijks beheersen om ze niet allemaal een boze E-mail te sturen.
Zo grof vind ik het, hoe dieren, onschuldig dat ze zijn worden gefotografeerd om mooi op de foto te komen, enkel om ze zo snel mogelijk naar de ''slachtbank'' te drijven!
Dit soort dingen horen niet thuis op marktplaats, als je het mij vraagt!
Wat is jullie mening hierover?
Hizikigrrrl:
Ik zie die advertenties liever ook niet op Marktplaats, maar als ze verboden worden, worden de dieren natuurlijk wel op een andere manier verhandeld. Misschien dat het zonder dit soort handelssites moeilijker zal gaan. Ebay heeft handel in dieren wel verboden, hopelijk volgt Markplaats.
Maf: via via kwam ik terecht op een Ethiopische cadeausite waar je als Ethiopier zijnde online een schaap kon kopen voor de feestdagen. Stond er ook zo'n schattig plaatje bij...
Draek:
--- Citaat van: djones op 16 januari 2007, 20:46:02 ---
Wat is jullie mening hierover?
--- Einde van citaat ---
negeren die advertenties, andere mensen ook stimuleren dat te negeren etc.. anders gaan mensen slacht dieren kopen, omdat ze het zielig vinden. Beter is om gewoon te mailen naar marktplaats e.d.
Een tijd terug ook eens een online actieopgezet tegen marktplaats. Ik merk wel dat ze wat verbeteringen nu hebben bedacht, maar beter is helemaal geen dieren er op.
Draek:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 16 januari 2007, 21:05:56 ---Maf: via via kwam ik terecht op een Ethiopische cadeausite waar je als Ethiopier zijnde online een schaap kon kopen voor de feestdagen. Stond er ook zo'n schattig plaatje bij...
--- Einde van citaat ---
ja idd. Oxfam Novib doet zoiets en ook een organisatie genaamd Heifer. De laatstgenoemde is slecht met de dieren. Dieren fokken gewoon in westerse wereld en die dan verschepen naar arme landen of iets dergelijks.
Daphne:
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 17 januari 2007, 00:17:48 ---ja idd. Oxfam Novib doet zoiets en ook een organisatie genaamd Heifer. De laatstgenoemde is slecht met de dieren. Dieren fokken gewoon in westerse wereld en die dan verschepen naar arme landen of iets dergelijks.
--- Einde van citaat ---
Verscheept Oxfam Novib dieren naar ontwikkelingslanden?? Ik dacht dat dat soort organisaties tegen de bio-industrie was vanwege het veevoer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie