Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Afname biodiversiteit
Daphne:
Ik zag laatst een reportage over de Orang oetans in Borneo die met uitsterven worden bedreigd vanwege de aanleg van palmolieplantages. Ik heb meteen besloten om (niet-duurzaamverbouwde) palmolie zoveel mogelijke te vermijden, maar ik vroeg me af of er naast palmolie en soja nog andere producten zijn waarvoor hectares oerwoud en een hoop dieren worden opgeofferd. Ik maak me zorgen om die beestjes...
Hier is trouwens een link naar de reportage: http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=31590
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Daphne op 18 januari 2007, 16:40:21 ---maar ik vroeg me af of er naast palmolie en soja nog andere producten zijn waarvoor hectares oerwoud en een hoop dieren worden opgeofferd.
--- Einde van citaat ---
Voor de vleesindustrie?
Nope:
Waar zit zoal palmolie in verwerkt? Aan bijna elke vorm van menselijke consumptie kleeft wel een bezwaar. Eigenlijk zou de wereld beter af zijn zonder ons.
Draek:
--- Citaat van: Nope op 18 januari 2007, 19:00:54 ---Waar zit zoal palmolie in verwerkt? Aan bijna elke vorm van menselijke consumptie kleeft wel een bezwaar. Eigenlijk zou de wereld beter af zijn zonder ons.
--- Einde van citaat ---
In diverse producten.
Sommige producten zijn net een tikkeltje meer en grotere impact dan andere dingen. Dus extra letten op die producten kan een verschil maken.
Daphne:
Palmolie zit o.m. in gefrituurd spul, cake en koekjes, maar wordt vaak alleen vermeld als 'plantaardig vet'. Er zijn veel producten waar dit in zit, dus het is wel moeilijker om te vermijden dan dierlijk spul...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie