Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kapotte mondhoeken
mjets:
--- Citaat van: boeddha op 19 januari 2007, 12:59:37 ---Hoewel het niet echt winterweer is heb ik weer last van kapotte mondhoeken. Weet iemand of het een bepaald vitamine-gebrek is?
Ik slik 1500 mg vit. C per dag en een multivitamine. Eet erg veel fruit en groente en volkorenproducten. Ik drink geen melk maar eet wel kaas. Ik smeer mijn lippen met labello maar dat helpt niet echt. Wie weet de oplossing. Alvast bedankt.
--- Einde van citaat ---
Volgens "mijn" dermatoloog kan je beter vaseline of purol op je lippen smeren dan van die Labello sticks (de uitleg waarom weer vergeten). Purol werkt voor mijn lippen echt helend. En vaseline, daar zweren de eczeempatienten bij. Mocht het niet met purol en xtra vitamines overgaan zou ik er ff mee naar de dokter gaan. Lastig hoor met gapen en lachen, van die mondhoeken. Succes!
Thijs:
Mijn dermatoloog zei hetzelfde: purol of vaseline smeren. Bij het smeren met labello en blistex werden mijn lippen er destijds helemaal van afhankelijk, ik bleef aan het smeren. Gelukkig heb ik er de laatste jaren minder last van, het is inderdaad zo irritant met lachen, gapen en dingen als een appel eten.
Wat betreft bananen en brood:
Ik eet het laatste jaar iedere dag een banaan en gemiddeld 8 sneeen brood dus dat zou wel eens heel goed voor de verbetering gezorgd kunnen hebben die ik nu ervaar.
Gabs:
mijn mondhoek is al weer kapot (altijd rechts). ik heb dus maar eens besloten dat ik meer zuivel moet gaan nuttigen... en dat terwijl ik er altijd zo van overtuigd was dat melk niet nodig was voor een complete voeding. en aangezien ik melk vies vind heb ik maar van die melk en fruit en ontbijtdrankjes gekocht...
eens kijken of het nu beter gaat...
Hizikigrrrl:
Of anders een vitamine B-complex slikken?
Gabs:
dat slik ik al jaren... en nu sinds kort zelfs twee per dag ipv een.
kan het dan toch een andere oorzaak hebben??? het gaat maar niet over.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie