Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
M.:
Oh dat afwasmiddel had ik bij mijn AH nog niet gezien maar ze zijn druk bezig alle schappen om te zetten. Wat voor vaag nageurtje zit er aan dan?
Hizikigrrrl:
Het zit in een doorzichtige fles met blauw label. Ik kan dat geurtje niet zo goed omschrijven, maar ik vond het iig niet lekker. Het is waarschijnlijk het schoonmaakingredient dat het veroorzaakt.
Lona:
Ik ben nu ook overgestapt op ecover wasmiddel (poeder) en wasverzachter! En o wat ruikt die wasverzachter lekker! Er waren 2 soorten, bloemen en is van morgenfris. Ik heb de bloemen.. ;D
M.:
Ik heb een proefpakket van Persil Ecopower gekregen. Je zou ermee schoon moeten kunnen wassen op 20 graden (behalve als je heel vieze kleding hebt staat er, maar dat heb ik niet). Ik ga het zo eens proberen, ben benieuwd naar het resultaat.
Dierproefvrij zal het wel niet zijn vrees ik.
M.:
Oh, Persil is van Henkel en ik vind net dit:
Henkel
Het Duitse bedrijf Henkel maakt allerlei producten voor het huishouden en voor persoonlijke verzorging, zoals wasmiddelen, cosmetica, en schoonmaakmiddelen. Bekende merken in Nederland zijn onder andere Persil, Schwarzkopf, Diadermine, Fa en Pritt. Henkel is in 2008 vergeleken met zeven andere bedrijven in de sector ‘huishoudelijke producten’ op duurzaamheidkenmerken. Henkel was duidelijk de nummer één op duurzaamheidgebied. Het bedrijf heeft een uitstekend milieubeleid, dat vergezeld gaat met milieuprogramma’s en duidelijke milieudoelstellingen. Helaas heeft Henkel nog geen doelstelling om het gebruik van duurzame energie te verhogen. Henkel heeft verder goede arbeidsvoorwaarden en goed beleid op arbeidsrechten, zoals vrijheid van vereniging en collectieve onderhandelingen. Deze arbeidsrechten zijn overal van toepassing, en gelden ook voor onderaannemers. Henkel controleert de naleving van het beleid. Een ander positief punt is dat Henkel in principe geen dierproeven voor het testen van haar producten gebruikt. Omdat Henkel voldoet aan de uitsluitende criteria van Triodos Bank is het bedrijf geselecteerd voor het beleggingsuniversum van Triodos Bank.
Wel een vaag zinnetje: ze doen in principe geen dierproeven?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie