Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Is jouw diervoeder diervriendelijk?
Zjest en Zjaar:
Onze katten blijven gewoon kattenvoer van de aldi eten...Lekker goedkoop en zeker niet slechter dan ander voer volgens de dierenarts...Whiskas eten ze niet ...Ze zijn er vies van...En dan staat er nog op het blik...Whiskas:katten kennen het verschil....Tja dat is duidelijk...Onze goudvisjes blijven ook gewoon hun visvoer eten anders zouden ze vlug sterven... :angel:
lianne:
Ik koop gewoon het beste voer voor mijn konijn, of het nou diervriendelijk is of niet... gezondheid van mn konijn gaat me dan toch echt even voor.
Poek:
Ik heb vandaag een boel gelezen over kattenvoer. Ik wil liever geen blikvoer geven (vanwege de geur), maar alleen brokjes hebben het nadeel dat daar weinig vloeistof inzit, terwijl katten de neiging hebben te weinig te drinken. Ik hoop dat met een fonteintje op te lossen.
De kwaliteit van droog voer kun je een beetje aan de ingredientenlijst zien. Goed voor heeft weinig tot geen graan en mais, maar veel vlees. Premium merken zijn vaak dus helemaal niet zo goed, merken zoals Royal Canine en Iams kun je dus beter vermijden (om verschillende redenen). Ik heb niet alle premiummerken bekeken, maar Orijen ziet er goed uit: 70% vlees, geen granen.
Dit artikel is verer nog interessant. Kant&klaar versvlees zou het beste zijn, al willen katten er niet altijd aan.
Hoe het met de bron van het vlees zit weet ik niet, ik vermoed meestal niet veevriendelijk.
Maar goed, als je graag goed droog voer geeft, is het verstandig de ingredientenlijst te bekijken.
fem fatale:
Ik ken jammer genoeg ook geen merken versvleesvoeding die iets zeggen over hoe diervriendelijk hun productie is. Maar ik neem aan dat gewone diervoeding ook niet diervriendelijk geproduceerd wordt en als ik dan moet kiezen uit twee kwaden, dan wel diegene die het beste is voor mijn huisdieren.
brenda_lelie:
--- Citaat van: Poek op 11 oktober 2007, 00:40:51 ---Hoe het met de bron van het vlees zit weet ik niet, ik vermoed meestal niet veevriendelijk.
--- Einde van citaat ---
Bij Yarrah is het biologisch!
Ik geef zelf ook alleen maar harde brokjes omdat ik dat zachte vlees vind stinken, en onze kat eet ook steeds maar een beetje en niet alles in 1 keer dus dan staat dat de hele dag :-\
Onze kat drinkt wel genoeg hoor! Ook zonder fonteintje, gewoon altijd als ze een hapje eet ook een slokje water.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie