Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Is jouw diervoeder diervriendelijk?

<< < (6/11) > >>

Antje:

--- Citaat van: Annemarie op 29 januari 2007, 15:45:15 ---Daar ben ik benieuwd naar! Wat geven jullie zoals aan je huisdieren? Letten jullie ook op of het getest is of niet en of het biologisch is?

--- Einde van citaat ---
Mijn ratten krijgen omnivorenbrokken, die zijn dus niet vega. Verder krijgen ze aangevuld groenten, rauwe pasta of gekookte rijst, dierenwinkel-snoepjes, fruit, kaas, ei, enzovoorts. Of het getest is of niet en of het biologisch is, houd ik geen rekening mee.

Odilia:
Ik heb mijn dieren (katten) een tijdje rauw gegeven. In het begin wilden ze het graag, later niet meer. Iams geef ik in ieder geval niet, dat is helemaal NIET diervriendelijk.
Voor de rest geef ik mijn twee oudere katten wat ze willen eten. Zijn er 15 en die eten tegenwoordig nogal moeilijk. Alles wat erin gaat is goed.

Het katje van 1 jaar krijgt Royal Canin brokken, weet eigenlijk niet of dat diervriendelijk is.

koekje:
Mijn katten eten vers, en da's voor hunzelf erg diervriendelijk.
Mijn moeder (oma voor de katten) is zo lief geweest Ot en Sien een lekkere kerst te geven, ze gaat namelijk voor €20,- eten voor ze halen bij prooidier.nl . Sien eet volgens het barfprincipe, en voor de helft prooidiertjes. Ot eet carnibest en 's ochtends 1 kuikentje. De bestelling bestaat uit verschillende prooidiertjes (voor Sien en voor Otje om te proeven) en ook 1 bakje
Bandit . Otje is nogal een moeilijke eter, en in momenten van stress eet ze weinig tot niets.
Aangezien ze nog in de groei is en van zichzelf nogal dunnetjes en iel is, hoop ik dat ze dit goed zal eten.

In Amsterdam is het iig bij Zoo Natuurlijk aan de van Woustraat te halen.

Carnibest heeft sinds kort ook een biologische variant op de markt. Bij mijn weten is dit natuurmix voor honden. Voor katten vind ik dit zelf wat minder geschikt, door het hogere percentage granen (rijst) en groente. Hierdoor bevat een portie voor katten minder taurine. Wellicht komt er met de tijd ook biologische katten-cb in de winkels.

Als iemand nog een adresje heeft waar ik biologische muizen en gerbils kan halen (liefst omgeving A'dam), zou ik dat graag vernemen.
Alles wat ik Sientje tot nu toe aan prooitjes heb voorgezet (1dagskuikentjes, sardines, horstmakrelen) eet ze graag op. Met de kerst zal ze andere prooitjes krijgen, maar Sien lust meestal wel alles  ;)

Hetser:

Ik heb een hond en twee katten en ik zou sowieso mijn katten nooit vegetarisch voeren, dat zit niet de aard van het beestje. Ik geef ze allemaal brokken van Prins, dat is proefdiervrij, helaas niet biologisch, maar ze doen het er erg goed op. De katten krijgen een keer per dag een klein beetje vlees uit een kuipje van Yarrah, omdat ze dat zo lekker vinden.
Mijn hondje krijgt in het weekend vers diepvriesvlees van Prins.

Ik heb ook veel goeds gehoord over Bandit, ook over Duck, maar ik ben voorzichtig met steeds ander voer geven, daar kunnen de darmen nog wel eens op reageren. Ben al blij dat het na lang kwakkelen eindelijk weer goed gaat met het darmstelsel van mijn hond.
Hoe belangrijk ik dierenwelzijn ook vindt, het moet niet ten koste gaan van de gezondheid van mijn eigen dieren (hypocriet misschien).

Poek:
Qua brokken is Orijen trouwens het beste, 75% vlees. De meeste brokken zitten ver onder dat percentage.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie