Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Is jouw diervoeder diervriendelijk?

<< < (10/11) > >>

Lady d'Arb@ñville:
Als ik het goed begrijp is het geoorloofd om een kat volledig vegetarisch te voeren omdat er een diersoort te vinden is die "meer carnivoor" is?

Draek:
Ik weet niet hoe jou logica werkt, maar snap niet hoe je dat uit die tekst kan destilleren.

fem fatale:
Ik maakte eruit op dat als er vegavoer zou bestaan wat alles bevatte wat katten nodig hebben en waar ze niet ziek van worden dat Draek dat zou geven, maar dat hij nooit fretten zou nemen omdat die echt geen vegavoer kunnen eten.

koekje:
Een kat is een obligaat carnivoor, zonder dierlijke eiwitten gaat deze gewoon hartstikke dood. En nog op een akelige manier ook, rustig inslapen op een kussentje en dan toevallig niet meer wakker worden is er niet bij.
Een hond is ook een carnivoor, maar kan vaak wat langer overleven op een plantaardig dieet. Overleven hebben we het dan over, niet gewoon leven, maar dus net niet doodgaan.

Draek:

--- Citaat van: koekje op 21 maart 2010, 16:02:38 ---Een kat is een obligaat carnivoor, zonder dierlijke eiwitten gaat deze gewoon hartstikke dood. En nog op een akelige manier ook, rustig inslapen op een kussentje en dan toevallig niet meer wakker worden is er niet bij.
--- Einde van citaat ---

Hoe verklaar je dan de vegan katten die toch gewoon blijven leven?
De kat heeft vooral behoefte aan twee stoffen. Arachidezuur en taurine, beiden chemisch te maken.

Ook genoeg voorbeelden van honden. In perfecte staat. Een duits onderzoek gaf eens aan dat honden die vegavoer kregen beter dan honden was dan blikvoer. Rauwvoeding was dacht nog weer wat beter. Net niet doodgaan zou betekenen dat die tekorten heeft, maar net niet genoeg om direct duidelijk te hebben, dat zou dan tegenstrijdig zijn met honden die dus gewoon alle stoffen binnenkrijgen en hun waarden goed liggen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie